Tehnoloogia läbipõimumine õppeprotsessiga on tulnud, et jääda ning see tasub enda heaks tööle panna. Harnos loodud erinevad digitaalsed e-hindamisvahendite kasuks räägib kohene ja õppijale suunatud tagasiside ning õpetaja ajavõit hindamisest, mis omakorda võimaldab pakkuda individuaalsemat lähenemist ka suuremate klassikomplektide korral.
Ülevaate kõigist olemasolevatest e-hindamisvahenditest annab joonis.
Tutvustame lähemalt õppetegevust ning kujundavat hindamist toetavaid instrumente.
Lähtetaseme testid
Lähtetaseme testid annavad ülevaate õpilaste teadmistest ja –oskustest eelmise aasta õpiväljundite omandamises nii klassis üldiselt kui iga õpilase tulemustes. Testi tasub teha õppeaasta alguses, sest saadav tagasiside aitab õpetajal planeerida teemade käsitlemist ja likvideerida võimalikke õpilünkasid.
2021/22 õppeaasta sügisel on võimalik lähtetaseme testide abil hinnata õpilaste eelteadmisi matemaatikas 5.,8.,9. ja 10. klassis ning eesti keel teise keelena aines 5. ja 8. klassis. Koostamisel on testid keemias ja füüsikas 8. klassile. Kõik testid on leitavad EIS keskkonnas.
Testid on ülesehituselt ja tagasiside jagamise seisukohalt sarnased, eristatakse eri teemadele vastavad ülesannete rühmad, mis on aluseks sõnalise tagasiside andmisel. Eesmärk ei ole hinnete panemine.
Kuna lähtetaseme testid on värskelt valminud ja eesmärk on pakkuda head kasutajakogemust, siis paluvad koostajad ka kasutajate tagasisidet alloleval lingil: https://projektid.edu.ee/pages/viewpage.action?pageId=88477671
LISAINFO ja kasutusjuhendid: Lähtetaseme testid | Haridus- ja noorteamet (harno.ee)
Üldpädevustestid
I ja II kooliastmele loodud üldpädevusteste saab kasutada uute õpilaste tundmaõppimiseks ja õppe diferentseerimiseks/kohandamiseks klassis, õpilaste üldpädevuste arengu seireks läbi õppeaastate, arenguvestluste ettevalmistamisel ning teatud õpilaste puhul nende toimetulekust aru saamiseks. Valminud testid klasside kaupa on alloleval joonisel.
Valminud üldpädevustestid | ||||
Õpi-pädevus | + (2. ja 3. kl) | + (6. kl) | + (8. kl) | |
Suhtlus-pädevus | + (2. ja 3. kl) | + (6. kl) | + (8. kl) | |
Arvutamis-pädevus | + (3. kl) | + (6. kl) | ||
Lugemis-pädevus | + (3. kl) | + (6.kl) | ||
Ettevõtlus-pädevus | arenduses | arenduses | + | |
Digi-pädevus | + (8. kl) | + (11. kl) |
Koolis tasub üldpädevustestide kasutamist koordineerida/kooskõlastada, et vältida korduvat hindamist ning tuleks läbi mõelda, kes koolis õpetajale suunatud tagasisidet kasutavad.
LISAINFO ja kasutusjuhendid: www.harno.ee/uldpadevustestid
E-kogud: e-ülesanded ja diagnostilised testid
E-kogud pakuvad ühtsetel alustel välja töötatud e-ülesandeid ja diagnostilisi teste konkreetse teema, keeletaseme või osaoskuse kohta läbi õppeaasta kasutamiseks. E-kogus sisaldub üldjuhul vähemalt 20 e-ülesannet ning üks diagnostiline test. EISist on leitavad mitu tuhat üldhariduskoolidele mõeldud E-kogu ülesannet ja üle 150 diagnostilise testi matemaatikas, loodusvaldkonnas, sotsiaalvaldkonnas, võõrkeeltes, eesti keeles ja vene keeles emakeelena, üldõpetuses, nii eesti kui vene keeles (v.a keeled). E-ülesandeid ja diagnostilisi teste saab õpetaja kasutada vastavalt ainekava teemadele endale sobival ajal.
E-ülesanded on erineva pikkuse, raskusastme, tüübi ja suunitlusega, mida õpetaja saab vajaduse ja oma parima äranägemise järgi kombineerida ning õpilastele kasutamiseks suunata. E-ülesannetes kasutatud kontekstid on elulähedased ja autentsed, ülesannete sisu on vastavale vanuserühmale eakohane. Kasutatud on erinevaid digikeskkonna võimalusi: pildi-, video- ja helimaterjale ning interaktiivseid ülesandetüüpe.
Diagnostilise testi eesmärk on selgitada välja õpilase varasemate teadmiste ja oskuste ulatus ning õppimise käigus tekkinud lüngad – testid on mõeldud kasutamiseks kas enne konkreetse teema läbimist, õpetamise ajal või pärast teema õpetamist.
LISAINFO ja kasutusjuhendid: https://harno.ee/digioppevara#ekogud
HEAD KASUTAMIST!
Vaata järele ka veebiseminare!
„Distantsilt targemaks“ veebiseminar – erinevate hindamisvahendite tutvustus
Eesti keel teise keelena lähtetaseme testi tutvustus – YouTube
Matemaatika lähtetaseme testide tutvustus – YouTube
Registreeru veebiseminarile!
Distantsilt targemaks: mis on diagnostilised testid ja kuidas neid õppetöös kasutada”. Harno testide ja hindamise osakonna spetsialist Sirje Piht tutvustab diagnostilisi teste ning annab põhjaliku ülevaate, kuidas õpetajaid neid oma tundides kasutada saavad. Seminaril astub üles ja jagab oma d-testide kasutamise kogemust klassiõpetaja Rita Ehasalu Tartu Mart Reiniku koolist.
Pane ennast 7. oktoobril kell 16.00-17.00 toimuvale veebinarile kirja siin: