Artikli autor: Madli Leikop
Fotode autor: Kristiine-Teele Satsi
2022. aasta eTwinningu projektivõistlusel sai 2. koha Tallinna Lasteaed Pääsusilm projektiga „You feel… I feel“ (“Sina tunned…mina tunnen”), mida vedas eest õpetaja Kristiine-Teele Satsi.
Projektis “You feel…I feel” oli 48 osalejat, haridusasutusi kokku 12 riigist – Türgist, Kreekast, Itaaliast, Eestist, Leedust, Põhja-Makedooniast, Hispaaniast, Poolast, Saksamaalt, Bulgaariast, Horvaatiast ja Portugalist.
Projekt toetas laste sotsiaalsete oskuste arengut, emotsioonide ära tundmist ja nende väljendamist sõnades. Lapsed proovisid, mis tunne on olla rõõmus ja kurb, hirmunud ja rahulik, pahane ja heatujuline. Ja mis kõige olulisem – kuidas väljendada tundeid sõnades, mitte ruttu ning mõtlematult tegudes. Emotsioonide tundmaõppimiseks kasutati jutustusi, pilte ja videoid. Väga palju tegevusi toimus iga projektipartneri enda klassi- või rühmaruumis. Projekti üks ühistegevus oli, et iga õpetaja loob oma klassiruumi emotsioonidega tegelemise ala. “Meie rühmas oli see väike nurgake, kuhu panime tundeid käsitlevaid raamatuid, pildid emotsioonide-näoilmetega, pehme vaiba mõnusaks olemiseks, mõnusaid rahustavaid tegevusi pakkuvaid mänguasju,” selgitas Kristiine-Teele Satsi.
Lastele siirast rõõmu ja elevust oli selgelt näha videokohtumistel teiste lasteaedadega. “Kuna ajavööndid on erinevad, siis meile sobis kõige paremini kohtuda Türgi partneritega. Videosilla vahendusel tervitati teineteist, matkiti emotsioone piltide järgi ja tehti koos joogat. Meeldejääv tegevus oli ka kodudes plakatite valmistamine teemal “Mis mind rõõmustab / mis mind kurvastab” ja projektipartneritega jõulukaartide saatmine,” sõnas Satsi.

Üllatav on, et selles projektis osalesid Pääsusilma Lasteaiast 2- kuni 3-aastased lapsed, vist küll kõige nooremad, kes Eestis kunagi eTwinningut teinud on. Aga see seadis ka mõned piirangud. “Kuna projektis oli palju partnerid, siis kõikide tegevusi ja tulemusi neile tutvustada ei saanud. Aga seletasime, kus need teised lapsed elavad, vaatasime gloobust, rääkisime, mis on reisimine, selgitasime, et lapsed, kes on teinud joonistusi ja pilte, käivad samamoodi lasteaias nagu nemad, ainult et hästi kaugel. Valisime palju selliseid tegevusi, kus iga partner tegi ühe osa ja kokku pannes valmis ühine tulemus. Hästi aitasid kaasa virtuaalsed kohtumised, kus lapsed said üksteist näha,” selgitas Satsi.
Koosloomena valmis projektis väga palju põnevaid tulemusi. Näiteks virtuaalne muuseuminäitus “Rõõm”, kuhu iga osalenud rühm saatis ühe joonistuse/meisterduse. Ühiselt said valmis ka “Armastuse sõnumid”, kus iga rühm pani kirja oma ühe oma hea soovi ning siis tehti igas klassiruumis kõikidest soovidest väljapanek.
“Praegu teeme projekti 3-4aastastega. Kusjuures see on mõnele lapsele juba kolmas rahvusvaheline projekt. Iga aastaga saavad lapsed järjest rohkem aru, et keegi kuskil teeb nendega koos sarnaseid tegevusi,” oli õpetaja Kristiine-Teele Satsi rahul.
eTwinning on lasteaia-, üldharidus- ja kutsekoolide õpetajatele mõeldud virtuaalne platvorm ning koostöövõrgustik. See toetab projektõpet, võimaldab õppida nii Eesti kui välismaa kolleegidelt, jagada häid kogemusi ning osaleda koos lastega erinevates õpiprojektides.
Liitu eTwinningu Facebooki grupiga ning hakka eTwinningEestis Instagrami konto jälgijaks, et olla kursis kõige värskemate uudistega rahvusvahelise koostöö maailmast!
eTwinningu programmi kaasrahastab Euroopa Liit ja tegevusi viib ellu Haridus- ja Noorteamet: www.harno.ee/etwinning