Liigu sisu juurde
Menu
Haridus- ja Noorteameti blogi
  • Esileht
  • Haridus
    • Haridus
    • Ettevõtlus- ja karjääriõpe
    • Stipendiumid
    • Õpetajaamet
  • Noored
    • Noorteseire
  • Rajaleidja
  • IT ja inseneeria
    • Diginurk
    • Digiõppematerjalid
Haridus- ja Noorteameti blogi
Esimene klass
18. veebr. 202218. veebr. 2022

Toimetulekuklassi õpetaja Marju Türnpu: õpetaja ülesanne on leida õpilaste potentsiaalne arenguvald ning kohandada digiõppematerjal  jõukohaseks

Marju Türnpu 35-st Kosejõe Koolis töötatud aastast 27 möödus toimetulekuklassi õpetajana. Aastate jooksul on ta loonud ja jaganud E-koolikotis digiõppematerjale haridusliku erivajadusega õpilastele. Marju on seisukohal, et digitaalsed õppematerjalid pakuvad ka toimetulekuõppe õpilastele parajat väljakutset ja eduelamust, ning õpetaja ülesanne on neid leida ja kohandada.

Esimese digitaalse õppematerjali “Elus ja eluta loodus” tegi Marju kursuse “Digitaalsete õppematerjalide loomise põhimõtted” (HITSA E-koolitus) lõputööna. “Loomariik I osa” valmis Haridus- ja Teadusministeeriumi tellimusel ja Euroopa Sotsiaalfondi tegevuse “Kaasaegse ja uuendusliku õppevara arendamine ja kasutuselevõtt” raames. “Loomariik II osa” on hetkel retsenseerimisel ning avaldatakse E-koolikotis selle aasta jooksul. “Valik elu- ja toimetulekuõppe teemakäsitlusi” valmis minu õpetajakarjääri lõpus – materjali oli aastate jooksul kogunenud ning lootsin ja loodan, et ehk on sellest materjalist kellelegi abi,” tutvustab  Marju Türnpu enda materjale.  

Vajadus tunde elavdada innustas ise materjale looma

Digitaalsete õppematerjali loomise tingis puhtpraktiline vajadus, sest materjali on vähe. “Digitaalsed õppematerjalid aitavad tunde huvitavamaks ja elavamaks muuta ning õpetaja jaoks on materjal käsitletava teema kohta ühes kohas,“ toob Marju välja digiõppevara boonused. Õpetaja saab esitlusi leheküljelt alla laadida ning kohandada neid vajadusel õpilaste jaoks sobivamaks. Ka töölehti on võimalik enda arvutisse laadida ning printida just nii palju, kui hetkel vaja. Töölehti saab tehniliste abivahendite abil kuvada tahvlile – see võimaldab töölehte osaliselt või täielikult üheskoos täita. “Hiljem oma töölehte täites on õpilane enesekindlam ning eduelamuse saamine tõenäolisem – ma sain hakkama, ma oskasin,” toob Marju välja levinud emotsiooni klassiruumist. “Minu kogemus ütleb, et digitaalsed õppematerjalid meeldivad õpilastele, paljud on esitlusi ka vabal ajal vaadanud. Ning muidugi käsitletava teemaga seotud mängud arvutis on põnevad kõigile lastele,” teab ta omast käest.  

Ka lapsevanemale võivad digimaterjalid abiks olla (eriti distantsõppe tingimustes), sest digitaalsete õppematerjalide abil on lapsevanemad kursis, mida lastele õpetatakse ning saavad vajadusel õppimist toetada.

Ideid tekib E-koolikotis teiste loodud materjalide pealt    

Marju otsis oma tööks E-koolikotist eriti tervikmaterjale. See tähendab materjale, kus on mingi teema kohta nii esitlused/videod kui ka töölehed. Üksik mäng või tööleht toimetulekuklassiõpetajat palju ei aita, kuid vahel siiski. Ideid on ta enda sõnul saanud E-koolikotist küll, kuidas ühte või teist teemat käsitleda ning jagab lahkelt paari lemmikmaterjali.

Marju Türnpu.

Suureks abiks on olnud Moonika Nermani veebileht Aeg ja selle kulgemine. Materjalis on ajamõistete esitlused, töölehed, mängud, ka käelise tegevuse fotod ning õpetused. Lehekülje ülesehitus oli idee tasandil aluseks Marju enda lehekülgede loomisel.

Ka “Loodusesõbra töövihik” on hea materjal. Selles on ühiseks vaatlemiseks ja arutluseks piisavalt teemakohast pildimaterjali ning töölehti, mida saavad kasutada/täita ka toimetulekuklasside õpilased. Kõikide lehekülgede kohta on juhend ning praktilise tegevuse soovitused (materjali lõpus).

“Toimetulekuklasside õpetajad peavad olema loovad. Ka klassisiseselt võivad lapsed oma võimetelt erineda, seega on õpetaja ülesanne leida õpilaste potentsiaalne arenguvald ning kohandada õppematerjal igale lapsele jõukohaseks,” sõnab Marju lõpetuseks. “Selleks aga, et õpetaja saaks oma loovust kasutada, peaks olema alusmaterjal, nt digitaalsed õppematerjalid, milles on esitlused, videod, töölehed, mängud, mida kohandada või ka mille alusel vajaminevat juurde luua.” 

Lisa kommentaar Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Sildid

digioskused digipädevus digitaalne õppevara digiõppematerjalid digiõppevara dora pluss programm e-koolikott EKKAV ettevõtlus- ja karjääriõpe eTwinning etwinningeesti haridus huviharidus Kristjan Jaagu stipendium käitumisprobleemid laagrid lapsed mitteformaalne õpe NEET-staatuses noored noored noore õpetlase stipendium noorsootöö noorsootöötaja noorte heaks noorte hääl noortekeskne lähenemine noortelaagrid noorte osalus noorteseire noortevaldkond ProgeTiigri programm rahvusvaheline Rajaleidja riskioludes noored stipendium stipendiumid Study in Estonia targalt internetis taskuhääling teeviit tõrjutus vaimne tervis õpetajad õppematerjalid õppimine välismaal

Arhiiv

  • juuli 2025
  • juuni 2025
  • mai 2025
  • aprill 2025
  • märts 2025
  • veebruar 2025
  • jaanuar 2025
  • detsember 2024
  • november 2024
  • oktoober 2024
  • september 2024
  • august 2024
  • juuli 2024
  • juuni 2024
  • mai 2024
  • aprill 2024
  • märts 2024
  • veebruar 2024
  • jaanuar 2024
  • detsember 2023
  • november 2023
  • oktoober 2023
  • september 2023
  • august 2023
  • juuli 2023
  • juuni 2023
  • mai 2023
  • aprill 2023
  • märts 2023
  • veebruar 2023
  • jaanuar 2023
  • detsember 2022
  • november 2022
  • oktoober 2022
  • september 2022
  • august 2022
  • juuli 2022
  • juuni 2022
  • mai 2022
  • aprill 2022
  • märts 2022
  • veebruar 2022
  • jaanuar 2022
  • detsember 2021
  • november 2021
  • oktoober 2021
  • september 2021
  • august 2021
  • juuli 2021
  • juuni 2021
  • mai 2021
  • aprill 2021
  • märts 2021

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet
harno@harno.ee

Harno sotsiaalmeedias

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet

harno@harno.ee

Haridus- ja Noorteamet (Harno) on Haridus- ja Teadusministeeriumi haldusala valitsusasutus, mis tegeleb Eesti riigi haridus- ja noortepoliitika rakendamisega. Meie eesmärk on pakkuda Eesti inimestele kvaliteetseid, kaasaegseid ja kõigile võrdselt kättesaadavaid võimalusi õppimiseks ja enesearenguks. Soovime, et iga inimene saaks luua endale personaalse õpitee kogu elukaareks.

©2025 Haridus- ja Noorteameti blogi | Powered by WordPress and Superb Themes!