eTwinningu suvekool on oma sihtrühma seas kõrgelt hinnatud üritus, sest suure osa õppeaastast kohtuvad õpetajad ja projektipartnerid pigem virtuaalselt, jagades ideid ja tehes koostööd üle riigipiiride. Suvekool pakub unikaalset võimalust tulla kokku, vahetada kogemusi, osaleda praktilistes töötubades ning õppida ekspertidelt. Selle aasta augustis toimus suvekool juba 17. korda, pakkudes inspireerivat keskkonda nüüdisaegse õpikäsituse rakendamiseks: siin pole loenguid, vaid kõik osalejad on aktiivselt kaasatud ja suunatud koosloomele ning mõtestamisele. Entusiasm ja meelerahu oli nii suur, et isegi pausidele pidi osalejaid mõnikord utistama.
Sellel aastal oli Euroopa tasandil fookuses heaolu ja seda kajastasid ka suvekooli töötoad. Koostöös ekspertidega koostatud päevakavas pandi erilist rõhku digivabadele tegevustele, mida õpetajad saaksid lihtsalt ja mugavalt oma klassiruumidesse integreerida. Oluline on mõista, et noored ja lapsed vajavad võimalust aeg maha võtta ja lõõgastuda – vahel piisab, kui saab lihtsalt liikuda või käelisi tegevusi teha, et enesetunne paraneks.
Gustav Adolfi Gümnaasiumi haridustehnoloog ja inglise keele õpetaja Ingrid Maadvere tutvustas osalejatele töötubade kontseptsiooni, pakkudes valikut 14 erineva “staabi” vahel, kus osalejad said iseseisvalt või juhendajate abil osaleda erinevates tegevustes. See paindlik lähenemine – võimalus valida ise, millal, mida ja kellega teha – leidis osalejate seas sooja vastuvõtu. Sageli oodatakse täiskasvanutena konkreetset joogatundi või metsajalutust, kuid koolides ja lasteaedades on vaja pakkuda valikuvabadust ja võimalust võtta aeg maha just siis, kui seda enim vajatakse.
Töötubade valikus oli nii mandala joonistamine, stressipalli heegeldamine, liikumiskalendri koostamine kui ka silmade tervise teemalised arutelud. Osalejad said kogeda lõõgastust helide saatel, tutvuda looduses liikumise rakendustega ning palju muud. Töötubade juhendajateks olid eTwinningu enda eksperdid Ingrid Maadvere, Mari Tõnisson, Kristine-Teele Satsi, Meeri Sild, Laine Aluoja, Jana Adari ja Leila Lehtmets, kes andsid oma panuse, et luua mitmekesine ja inspireeriv programm.

Teise päeva hommik algas väga tegusalt, kui eTwinningu ekspert Meeri Sild jagas enda teadmisi projektide kvaliteedi hindamisest. Kvaliteet on olnud eTwinningu projektide loomisel ja hindamisel üks alustalasid ning kvaliteedimudeli alusel saavad õpetajad luua täisväärtuslikke projekte. Mari Tõnisson tõi õpetajatele näiteid Erasmus+ õpirännetest Tartu Hiie Kooli näitel, tutvustades erinevaid rahvusvahelisi koolitusvõimalusi, mis olid paljudele uudseks avastuseks.
Suvekooli raames loodi ja viimistleti ka miniprojekte, mida iga grupp esitles postrite ja ettekannetega. Kokku sündis 10 eriilmelist projekti, mille teemad ulatusid emotsioonidest ja turvatundest klassiruumis kuni tervisliku toitumiseni kodus. Kõige meeldejäävamatest ideedest said alguse ka näiteks viikingite aardejaht ja paljud muud põnevad projektid. Osalejad hindasid projekte ise ning parimaks tunnistati “Eesti lood elama!”, “Mere muusika” ja “Spordisäde”. Nagu nimedki viitavad, on eTwinningu õpetajad võimelised laiahaardeliste teemade käsitlemisele, kaasates nii õpetajaid kui õpilasi eri haridusastmetelt ja asutustest.
Suvekool lõpetati eTwinningu projektijuhi Kätlin Valge sisuka ülevaatega uue õppeaasta plaanidest ja võimalustest. Ta tutvustas eTwinningu kodulehe funktsionaalsusi, jagas juhiseid projektide keskkonnas orienteerumiseks ning tutvustas tulevasi õpisündmusi. Tallinna Ülikooli Suure Elu arendusprojekti raames süüviti koos andragoogika ja haridustehnoloogia magistrantidest külaliste juhendamisele mentorite temaatikasse, avades võimalusi eTwinningu õpetajatel kandideerida mentoriteks ja laiendada oma mõjuvõimu hariduses veelgi.
Osalejate tagasiside põhjal võeti suvekoolist kaasa positiivne energia, väärtuslikud projektid ja uued koostöövõimalused. Juba lepiti kokku järgmise suvekooli kuupäevad ja lisati need kalendrisse, sest suvekool on koht, kus väärtustatakse koostööd, õppima õppimist ja rahulikult kiirustamist.
Uus eTwinningu aastateema avalikustatakse septembris toimuval eTwinningu aastakonverentsil ja kuigi see toob kaasa uusi suundi, loodame, et suvekoolis kogetud möödunud õppeaasta aastateemast inspireeritud heaolu mõtted viiakse edasi koolidesse ja lasteaedadesse üle Eesti.

eTwinning on lasteaia-, üldharidus- ja kutsekoolide õpetajatele mõeldud virtuaalne platvorm ning koostöövõrgustik. See võimaldab õppida nii Eesti kui ka välismaa kolleegidelt, jagada häid kogemusi ning osaleda koos lastega rahvusvahelistes õpiprojektides. Koostööd saab teha üle 40 riigi kooli või lasteaiaga üle Euroopa. Twinningu programmi elluviimist kaasrahastab Euroopa Liit. Rohkem infot eTwinningu kohta saab lugeda Harno koduleheküljelt. Selleks, et olla kursis kõige värskemate uudistega rahvusvahelise koostöö maailmast liitu eTwinningu Facebooki grupiga ning hakka eTwinningEestis Instagrami konto jälgijaks. Kuni neli korda aastas ilmub ka eTwinningu uudiskiri, mille jälgijaks saab hakata SIIN.
Autor: Triin Saar, eTwinningu projektijuht