Autorid: Jaanus Paasoja (Tallinna Südalinna Kool) ja Kätlin Valge (Haridus- ja Noorteamet)
27.-29. aprillil toimus Lissabonis Portugalis eTwinningu mentorite õpisündmus „Building An Innovative Community“. Õpisündmuse esimese päeva avaettekandes räägiti probleemilahendamise oskuste ja loovuse treenimisest ning tulevikuoskuste õpetamisest tänapäeva koolis. Mentorite paneeldiskussioonis, oli fookuseks eTwinningu mentorite tähtis roll veebikogukondade loomisel ja hoidmisel. Seejuures arutleti selle üle, milliseid väljakutseid mentorid kogevad, uuriti tõhusa kogukonna loomise põhielemente alates meie ühiste huvide mõistmisest kuni kodubaasi loomise, tegevustes osalemise, kogukonnavaimu tugevdavate rituaalide loomise, kogukonna esindajate tuvastamise ja meie ühise identiteedi määratlemiseni.
Õpisündmuse teine päev oli pühendatud paralleelselt toimuvatele töötubadele, kus iga osaleja sai endale sobiva valida. Rikkalikust valikust sai endale leida sobiva. Osaleja sai valida AI-st kogukonna teemadeni endale meelepärased. Kolmandal päeval toimusid taas paneeldiskussioonid, kus fookusel oli interaktiivne töö ning mentorite kogukonda kandev roll.
Eestit esindas Lissabonis toimuval õpisündmusel eTwinningu mentor ja Tallinna Südalinna Kooli robootika ja informaatikaõpetaja ning IT-tugiisik Jaanus Paasoja. Õpetaja Jaanus räägib oma eTwinningu õpisündmusest nii: „Sõit Portugali oli sujuv ja vastuvõtt super. Kogu põneva ja aktiivse loengu ja töötubade sarja kestel oli põhiliseks mõtteks ikka, et me oleme superstaarid ja influencer’id. Õpetajad ei ole lihtsalt õpetajad vaid ka treenerid, juhendajad, abistajad. Kohal oli 100 saadikut 31st riigist. Mitmed esinejad soovitasid, et erinevate projektide tegemisel on esikohal loovus. Lisaks ei ole vaja kõike enda peale võtta vaid kaasata õpilasi uute ideede ja ettepanekute tegemisel, et mis õpiprojekte võiks teha. Pakkuda välja valdkond ja siis lasta õpilastel kõigepealt seda valdkonna uurida, õpetada neid selles valdkonnas ja siis lasta õpilastel pakkuda välja nii palju ideid kui nad soovivad. Õpetaja saab otsustada, millised need just kõige paremad võiksid olla. NB! Tähtis on ka see, et kui mingi teema kohta projekti teete, siis tuleb kõigepealt uurida ja õppida. 2023 aastal algas tehisintellekti ajastu. Seda pole vaja karta. Tuleb hoopis mõtelda, kuidas seda õppetöös enda kasuks pöörata. Soovitati pöörata ka tähelepanu põhiväärtustele ja et õpilased neid projektis ka järgiksid.“
Õpetaja Jaanus toob välja robootika põhiväärtused, mida ta soovitab kasutada erinevates meeskonnatöö valdkondades.
Avastus: uurime uusi oskusi ja ideid.
Innovatsioon: lahendame probleeme loovuse ja sihikindlusega.
Mõju: kasutame õpitut maailma paremaks kohaks tegemisel.
Kaasamine: austame üksteist ja mõistame üksteise erinevusi.
Meeskonnatöö: koos töötades oleme tugevamad.
Lõbu: naudime ja tähistame oma tööd!
Jaanus leidis palju uusi kontakte Türgist, Maltalt, Soomest, Sloveeniast, ja Austriast, kellega tulevikus koostööd teha. Ta tõi teiste õpetajatega peetud vestlustest välja, et oluliseks ei peetud, et peaks projektide eest tunnustust saama vaid projekti tegemine ise ja lastel selle käigus õppimine on kõige olulisem. Kokkuvõtvalt leiab ta, et rahvusvaheline mentorite võrgustiku õpisündmus oli igati produktiivne ja asjalik.
eTwinningu mentorite kohta leiad rohkem infot eTwinningu kodulehelt. Nad korraldavad töötube ja eTwinningut tutvustavaid lühikoolitusi ning on toeks alustavatele õpetajatele rahvusvaheliste projektide algatamisel ja elluviimisel. Rohkem infot eTwinningu maailma kohta leiab kõige operatiivsemalt meie sotsiaalmeediast eTwinning Eestis Facebooki ja Instagrami lehelt!