DigiKiirendi kogumiku uues peatükis “Digipädevuse lõimine kooli õppekavasse” kirjeldab Piret Lehiste Järveküla Kooli näitel ühe kooli teekonda digipädevuse lõimimisel kõikidesse ainekavadesse ning oma kogemust haridustehnoloogina uhiuues koolis aastatel 2016-2019.
“Digipädevust tuleb kujundada kõikide osapoolte koostöös – õpetajad, huviringide juhendajad, teised koolitöötajad, lapsevanemad ja loomulikult lapsed ise. See on kõigi ühise pingutuse tulemus. Seetõttu tasub ka digiainekava koostamist koolis vaadata kui üht suurt puslemõistatust, mille tervikpilt tuleb tükkidest ühise meeskonnana kokku panna.” selgitab Piret Lehiste oma nägemust.
„DigiKiirendi“ arenguprogrammis osalenud koolide kogemuste põhjal on koostatud kogumik (https://digipadevus.ee/kogumik), mis kirjeldab teemade raamistikku, mida jälgida, et tagada suurema mõjuga digipädevuse areng nii õppijate kui ka õpetajate seas.
Kogumikus on kokku viis peatükki:
- Kooli vajaduste kaardistamine
- Digiõppe planeerimine koolis
- Muutused õppimises ja õpetamises
- Digitaristu ja digiturvalisus
- Digipädevuse lõimimine kooli õppekavasse
Kogumiku autorid: Anne Rosenberg (Tartu Tervishoiu Kõrgkool), Kerli Požogina (Haridus- ja Noorteamet), Laine Aluoja (Türi Põhikool), Marju Piir (Tartu Ülikool), Piret Lehiste (Haridus- ja Noorteameti digipädevuse rakkerühm) ja Siret Lahemaa (Lauka Põhikool).
„DigiKiirendi“ (https://harno.ee/digikiirendi) on haridus- ja teadusministeeriumi rahastatav arenguprogramm, mida viib ellu Haridus- ja Noorteameti koolituskeskus. Programmis koolitatakse koolide meeskondi vastavalt oma senisele kogemusele digitehnoloogias ja nõustatakse neid koos praktilise võimalusega luua kooli vajadustest lähtuv arengukava või projekt. Kooli nõustab haridustehnoloog, kes aitab näha ja kasutusele võtta kooli tehnoloogilisi võimalusi.