Liigu sisu juurde
Menu
Harno blogi
  • Esileht
  • Haridus
    • Haridus
    • Ettevõtlus- ja karjääriõpe
    • Stipendiumid
  • Noored
    • Noorteseire
  • Rajaleidja
  • Diginurk
    • Diginurk
    • Digiõppematerjalid
Harno blogi
Digipädevus
19. jaan. 202224. jaan. 2022

Digipädevuse lõimimine kooli õppekavasse

DigiKiirendi kogumiku uues peatükis “Digipädevuse lõimine kooli õppekavasse” kirjeldab Piret Lehiste Järveküla Kooli näitel ühe kooli teekonda digipädevuse lõimimisel kõikidesse ainekavadesse ning oma kogemust haridustehnoloogina uhiuues koolis aastatel 2016-2019.

“Digipädevust tuleb kujundada kõikide osapoolte koostöös – õpetajad, huviringide juhendajad, teised koolitöötajad, lapsevanemad ja loomulikult lapsed ise. See on kõigi ühise pingutuse tulemus. Seetõttu tasub ka digiainekava koostamist koolis vaadata kui üht suurt puslemõistatust, mille tervikpilt tuleb tükkidest ühise meeskonnana kokku panna.” selgitab Piret Lehiste oma nägemust.

„DigiKiirendi“ arenguprogrammis osalenud koolide kogemuste põhjal on koostatud kogumik (https://digipadevus.ee/kogumik), mis kirjeldab teemade raamistikku, mida jälgida, et tagada suurema mõjuga digipädevuse areng nii õppijate kui ka õpetajate seas.

Kogumikus on kokku viis peatükki:

  1. Kooli vajaduste kaardistamine
  2. Digiõppe planeerimine koolis
  3. Muutused õppimises ja õpetamises
  4. Digitaristu ja digiturvalisus
  5. Digipädevuse lõimimine kooli õppekavasse

Kogumiku autorid: Anne Rosenberg (Tartu Tervishoiu Kõrgkool), Kerli Požogina (Haridus- ja Noorteamet), Laine Aluoja (Türi Põhikool), Marju Piir (Tartu Ülikool), Piret Lehiste (Haridus- ja Noorteameti digipädevuse rakkerühm) ja Siret Lahemaa (Lauka Põhikool).

„DigiKiirendi“ (https://harno.ee/digikiirendi) on haridus- ja teadusministeeriumi rahastatav arenguprogramm, mida viib ellu Haridus- ja Noorteameti koolituskeskus. Programmis koolitatakse koolide meeskondi vastavalt oma senisele kogemusele digitehnoloogias ja nõustatakse neid koos praktilise võimalusega luua kooli vajadustest lähtuv arengukava või projekt. Kooli nõustab haridustehnoloog, kes aitab näha ja kasutusele võtta kooli tehnoloogilisi võimalusi. 

Lisa kommentaar Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Sildid

digipädevus digitaalne õppevara digiõppematerjalid digiõppevara disainmõtlemine e-koolikott EKKAV ettevõtlus- ja karjääriõpe eTwinning EUI intellektuaalomand internetiturvalisus kodanikuharidus Kristjan Jaagu stipendium käitumisprobleemid laagrid lapsed Logopeedia lähtetestid mitteformaalne õpe NEET-staatuses noored noored noored tööturul noorsootöö noorsootöö kättesaadavus noorte hääl noortekeskne lähenemine noorte osalus noorteseire noortevaldkond Rajaleidja riskioludes noored stipendiumid Study in Estonia Study in Europe suhtlemine taskuhääling tõrjutus ukraina vaimne tervis veebiseminar välismaale õppima õpetajad õppematerjalid õppimine välismaal

Arhiiv

  • veebruar 2023
  • jaanuar 2023
  • detsember 2022
  • november 2022
  • oktoober 2022
  • september 2022
  • august 2022
  • juuli 2022
  • juuni 2022
  • mai 2022
  • aprill 2022
  • märts 2022
  • veebruar 2022
  • jaanuar 2022
  • detsember 2021
  • november 2021
  • oktoober 2021
  • september 2021
  • august 2021
  • juuli 2021
  • juuni 2021
  • mai 2021
  • aprill 2021
  • märts 2021

Harno sotsiaalmeedias

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet

harno@harno.ee

Haridus- ja Noorteamet (Harno) on Haridus- ja Teadusministeeriumi haldusala valitsusasutus, mis tegeleb Eesti riigi haridus- ja noortepoliitika rakendamisega. Meie eesmärk on pakkuda Eesti inimestele kvaliteetseid, kaasaegseid ja kõigile võrdselt kättesaadavaid võimalusi õppimiseks ja enesearenguks. Soovime, et iga inimene saaks luua endale personaalse õpitee kogu elukaareks.

©2023 Harno blogi | Powered by WordPress and Superb Themes!