Liigu sisu juurde
Menu
Haridus- ja Noorteameti blogi
  • Esileht
  • Haridus
    • Haridus
    • Ettevõtlus- ja karjääriõpe
    • Stipendiumid
    • Õpetajaamet
  • Noored
    • Noorteseire
  • Rajaleidja
  • IT ja inseneeria
    • Diginurk
    • Digiõppematerjalid
Haridus- ja Noorteameti blogi
E-koolikott 5 logo
6. mai 20217. mai 2021

Digipädevad õpetajad tõid õppevara maastikule mitmekülgset täiendust

Eesti Haridustehnoloogide Liit on olnud Harno partneriks E-koolikoti konkursi korraldamisel juba teist aastat. Hea meel on selle üle, et meie õpetajad on digipädevad ning nende loodud digitaalsete materjalide tehniline kvaliteet ja õpetajate teadlikkus autoriõigustest on muutumas järjest paremaks.

Konkursile esitati seekord rekordarv materjale. Kindlasti andis ühest küljest sellise hulga õppevara loomiseks indu toimuv distantsõpe, mis on ärgitanud õpetajad oma õpilaste jaoks ise huvitavat õppesisu looma. Kuid lisaks esitati konkursile ka juba varem loodud, kuid seni vaid õpetaja enda kasutusel olevaid materjale: mänge, õppevideoid, enesekontrolliteste ja muud põnevat, mis on nüüd ka kõikide teiste õpetajate õppetöö rikastamiseks kättesaadavad.

Konkursi tihedast sõelast läbi pääsenud materjale iseloomustas eelkõige süsteemsus ja terviklikkus. Hindamiskomisjoni liikmena olin hindamas peamiselt alushariduse õppevara. Hästi paistis välja Progetiigri programmi tänuväärne töö – oli mitmeid robootika õppematerjale, mille abil saavad nüüd kõik lasteaiad erinevatest robootikaplatvormidest rohkem aimu ja ideid ammutada.

Loodan, et õppevara konkurss, või muul viisil õpetajate loodud õppematerjalide tasustamine, on muutumas traditsiooniks, et innustada häid õppematerjalide loojaid oma tehtud tööd teistega jagama. Kindlasti on õpetajatel palju digitaalseid materjale veel varuks mõnel virtuaalsel pilvel oma aega ootamas. Kutsungi siinkohal üles kõiki õpetajaid oma kolleegide loodud häid materjale märkama ja vajadusel neid natuke müksama – head asjad on ju jagamiseks.

Diana Veskimägi, Eesti Haridustehnoloogide Liit

Konkursil osalejad vastavad: “Mida on E-koolikott Teile kui õpetajale andnud?”

Sirje Nootre: Oma koolis pole meie eesti keele ja kirjanduse õpetajad oma õppematerjale kunagi kiivalt endale hoidnud, vaid üksteisega jaganud. Nii on rohkem valikuid, aga ka võimalus aega kokku hoida. Olles tänulik ka neile kolleegidele, kelle materjale ma E-koolikotist ja mujalt internetist leian, jagan hea meelega oma loodut vastu. On tänuväärne, et E-koolikott on portaal, kus seda teha saab.

Maili Soopõld: Alustasin IT kutseõpetajana kaheksa aastat tagasi. E-koolikotti kasutasin esimest korda Tallinna Ülikoolis õpingute ajal. Arutlesime oma õppegrupiga loengutes, miks ei avalikustata materjale ja jõudsime järeldustele, et põhjuseid on mitu. Näiteks arvatakse, et materjal pole piisavalt hea (kardetakse kriitikat) või vastupidi – materjal on väga hea aga kuna selle nimel on tehtud palju tööd, siis kardetakse teha ära ka teiste õpetajate (ettevalmistus)töö. Siiani olen õppevara loonud ainult enda õpilastele, aga mingil hetkel tundsin, et nii ei saa piisavalt konstruktiivset tagasiside.

Kriste Talving: Ma pean tunnistama, et olen üsna värske E-koolikoti kasutaja, kuid mulle väga meeldib loodud süsteem, mis muudab õpetaja jaoks erinevate õppematerjalide otsimise ja leidmise väga mugavaks. Metaandmete järgi on õpetajal materjali väga lihtne leida. Ma ei ole kunagi olnud seda meelt, et head asja tuleks vaid iseendale hoida – meie laste ja nende parima arengu ja õppimise on hea õppematerjali üksteisega jagamine ülioluline.

Erik Riige: Minu meelest on oluline, et E-koolikotis leiduks ajakohast ja laiapõhjalist infot, mis oleks omavahel loogiliselt seotud. Olen seni olnud E-koolikoti n-ö tarbija ja avastanud sealt enda jaoks palju erinevaid viise, kuidas õpetust läbi viia. Konkurss langes sobivale ajale ja andis hea põhjuse oma materjali jagada, sest mul oligi plaanis oma õppevara distantsõppe formaati silmas pidades täiustada.

Marju Türnpu: E-koolikotis olevatest materjalidest olen otsinud eelkõige ideid, kuidas mingit teemat käsitleda (kui ise olen mõtetega nn kinni jooksnud). Tutvumine erinevate  ideede ja leidlike teostustega on mind palju aidanud.

Kertu Torn: Enne konkursil osalemist olen pigem olnud teiste õpetajate E-koolikotti lisatud materjalide kasutaja, kuid nüüd leian, et peaksin veelgi rohkem ka oma materjale hakkama üles laadima. Üks põhjus kindlasti see, et anda teistele õpetajatele oma materjale kasutamiseks; teine põhjus on see, et siis on ka mu enda materjalid hästi hoitud ja ühes kohas olemas. 

Kalle Lina: Et loodi E-koolikott, oli mulle suureks kergenduseks. Olin koostanud palju harjutusi, kuid puudus koht, kus neid süsteemselt avaldada. Nüüd on see probleem lahenenud ja minu õpilased on aktiivsed E-koolikoti kasutajad. Teeme neid harjutusi nii kodutööna kui ka tunnis. Need on enamasti enesekontrolliharjutused ja õpetaja tagasisidet ei saa. Kuid õppimine peabki olema rajatud usaldusele. E-koolikoti suur pluss on see, et õpetaja saab oma materjalidest kokku panna enda õpilastele sobivaid kogumikke.

Rita Šumljanski: E-koolikottist sain palju erinevaid mõtteid ja allikaid mille abil saan oma tööd lastega huvitavamaks ja kaasaegsemaks teha. Väga meeldib see, et paljude teiste õpetajate valmistatud mänge saab kohendada ja muuta oma kahesuunalise keelekümbluse rühma lastele sobilikumaks.

Epp Tohver: Pean tõdema, et olen E-koolikotis olevaid teiste õpetajate materjale üsna vähe kasutanud. Seda ennekõike põhjusel, et täiskoormusega töötaval matemaatikaõpetajal pole lihtsalt aega tunni läbiviimiseks sobivaid materjale otsida. Olles nüüd ise n-ö asjaosaline, olen E-koolikoti sisu pisut rohkem uurinud ja tuleb tõdeda, et siin on õppevara pea iga koolimatemaatika teema kohta. Muljetavaldav materjalide hulk, tõeline aardelaegas! Kindlasti hakkan E-koolikotis olevaid õpiobjekte tulevikus rohkem kasutama. Tuleb endale lihtsalt see aeg võtta ja “parimad palad” välja valida.

Kait Kleemann: E-koolikott on tore koht, kuhu on väga suur hulk kasutusvalmis materjali kokku koondatud. Suurem katsumus on sealt endale sobiv materjal üles leida. Pean tunnistama, et ma ei ole väga palju ise teiste materjale kasutanud, sest ei ole sobivat lihtsalt leidnud. Olen püüdnud otsingut kasutada ja materjale uurinud aga mitte väga edukalt. Põhiline kasu minule on siiski sisuloome osa ja H5P materjali koostamine koos selle kohese kasutamise võimalusega. See on üks väheseid keskkondi, kus saab mingil määral ka matemaatilist teksti ilusti sisestada.

Mare Hallop: Praegu olen E-koolikotist otsinud oma tunde mitmekesistavaid materjale ja harjutusi. Keskkonna ülesehituse ja otsimis-, leidmisvõimalustega pean veel harjuma. E-koolikotis meeldivad mulle H5P ülesanded oma variatiivsusega.

Ele Nurk: E-koolikoti keskkonda on mugav kasutada, materjalid, mis lehel olemas on kergesti leitavad, samuti käib materjalide lisamine keskkonda väga lihtsasti ja loogiliselt. Olen veendunud, et meie, kutseõpetajad, kes omavad oma erialal pikka praktikat, oleme ise kohustatud erialast materjali looma.

Janne Muuli: E-koolikoti juures meeldib see, et saan kasutada ka teiste poolt tehtud materjale – ei pea ise ju kogu aeg jalgratast leiutama. Väga huvitav on leida uusi ja teinekord ka erinevaid vaatenurki ühele ja samale tööle, töövõttele. Olen palju uurinud ja kasutanud ja õppinud oma eriala ( õmblemise valdkond) õpetajate tehtud töödest, mis on E-koolikotis üleval.

Aivar Meldre: Tegelikult olen E-koolikotiga tuttav ainult nii palju, kui sinna ise olen panustanud. Olen õpetajana veel värske ning kõigi platvormidega tuttav ei ole. Põhimõtteliselt töötan sarnaseid materjale välja niikuinii, kuid E-koolikott annab võimaluse neid ka teiste õpetajatega jagada. Minu jaoks tundub see optimaalne tööjaotus – kui üks inimene on juba sama materjali kvaliteetselt ära vormistanud-esitanud, siis miks peaksid teised õpetajad seda veel eraldiseisvalt, algusest peale tegema.

Triinu Kustassoo: Olen regulaarne E-koolikoti kasutaja ning olen sinna varasemalt enda loodud materjale üles laadinud. Mulle kui õpetajale annab keskkond kindlasti palju uusi ideid ning mõtteid, mida proovida ja katsetada. Mulle meeldib E-koolikoti puhul see, et seal jagatakse praktilisi tegevusi ja näiteid ning ka valmis töölehti, mis aitab mu igapäeva tööd veelgi ilmestada ja rikastada.

Traugott Läänmäe: E-koolikoti sisu sirvides sain hea malli, samuti  palju  mõtteid  kuidas  materjali õppijale paremaks teha, mis  õppimist efektiivsemaks  teeks.

Aari Juhanson: E-koolikoti juures meeldib mulle professionaalsus, millest paljudes repositooriumides vajaka jääb. Meeldib see, et materjalide leidmise võimalusi on mitmeid ja liigitamine on suhteliselt lihtne. Kõiksugu pädevusi on küll vahel päris keeruline oma üksikute ülesannetega kokku sobitada, ja ma isegi ei ole alati päris kindel kas see niivõrd oluline on, aga teisest küljest on see jällegi märk läbimõeldud tegevusest. Kõige rohkem meeldib mulle E-koolikoti paindlikkus nii materjalide kasutamisel kui ka üles laadimisel ja leidmisel. Hetkel tundub mulle küll, et see on üks suurepärane allikas, mida oma töös kasutada saab!

E-koolikoti õppevaraga saab tutvuda veebilehel E-koolikott.ee. Mõnusat avastamist!

Lisa kommentaar Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Sildid

digioskused digipädevus digitaalne õppevara digiõppematerjalid digiõppevara dora pluss programm e-koolikott ettevõtlus- ja karjääriõpe eTwinning etwinningeesti haridus huviharidus Kristjan Jaagu stipendium käitumisprobleemid laagrid lapsed mitteformaalne õpe NEET-staatuses noored noored noore õpetlase stipendium noorsootöö noorsootöötaja noorte heaks noorte hääl noortekeskne lähenemine noortelaagrid noorte osalus noorteseire noortevaldkond ProgeTiiger ProgeTiigri programm rahvusvaheline Rajaleidja riskioludes noored stipendiumid Study in Estonia Study in Europe targalt internetis taskuhääling teeviit tõrjutus vaimne tervis õpetajad õppematerjalid õppimine välismaal

Arhiiv

  • mai 2025
  • aprill 2025
  • märts 2025
  • veebruar 2025
  • jaanuar 2025
  • detsember 2024
  • november 2024
  • oktoober 2024
  • september 2024
  • august 2024
  • juuli 2024
  • juuni 2024
  • mai 2024
  • aprill 2024
  • märts 2024
  • veebruar 2024
  • jaanuar 2024
  • detsember 2023
  • november 2023
  • oktoober 2023
  • september 2023
  • august 2023
  • juuli 2023
  • juuni 2023
  • mai 2023
  • aprill 2023
  • märts 2023
  • veebruar 2023
  • jaanuar 2023
  • detsember 2022
  • november 2022
  • oktoober 2022
  • september 2022
  • august 2022
  • juuli 2022
  • juuni 2022
  • mai 2022
  • aprill 2022
  • märts 2022
  • veebruar 2022
  • jaanuar 2022
  • detsember 2021
  • november 2021
  • oktoober 2021
  • september 2021
  • august 2021
  • juuli 2021
  • juuni 2021
  • mai 2021
  • aprill 2021
  • märts 2021

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet
harno@harno.ee

Harno sotsiaalmeedias

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet

harno@harno.ee

Haridus- ja Noorteamet (Harno) on Haridus- ja Teadusministeeriumi haldusala valitsusasutus, mis tegeleb Eesti riigi haridus- ja noortepoliitika rakendamisega. Meie eesmärk on pakkuda Eesti inimestele kvaliteetseid, kaasaegseid ja kõigile võrdselt kättesaadavaid võimalusi õppimiseks ja enesearenguks. Soovime, et iga inimene saaks luua endale personaalse õpitee kogu elukaareks.

©2025 Haridus- ja Noorteameti blogi | Powered by WordPress and Superb Themes!