Liigu sisu juurde
Menu
Haridus- ja Noorteameti blogi
  • Esileht
  • Haridus
    • Haridus
    • Ettevõtlus- ja karjääriõpe
    • Stipendiumid
    • Õpetajaamet
  • Noored
    • Noorteseire
  • Rajaleidja
  • IT ja inseneeria
    • Diginurk
    • Digiõppematerjalid
Haridus- ja Noorteameti blogi
17. juuni 202418. juuni 2024

2024. aasta parimad eTwinningu projektid keskenduvad energiakriisile, tehisaru kasutamisele õppetöös, õpilaste heaolule ning kunstile

eTwinningu 2024. aasta parimad eTwinningu projektid keskenduvad energiakriisile, tehisaru kasutamisele õppetöös, õpilaste heaolule ning kunstile. 

Kümne parima projekti tutvustused:

I koht. Suurepärane keskkonna- ja energiakriisi käsitlev projekt

“Sustainable Energy in the Era of Crises – a Challenge for Future Decision Makers” 

Jätkusuutlik energia kriiside ajastul – väljakutse tulevastele otsustajatele 

Partnerid: Eesti, Türgi, Kreeka 
Eesti kool: Saaremaa Gümnaasium 
Juhendajad: Ülle Kreos ja Piret Tänav 

Projekti eesmärk oli suurendada noorte teadlikku osalust keskkonna- ja energiakriisi teemadega seotud otsustusprotsessides. Projekti tulemusena on õpilastel paremad teadmised erinevate energiaallikate kohta, nad oskavad tuua välja oma riigi ja piirkonna eripära energeetika valdkonnas ja võrrelda seda partnerite omadega. Nad oskavad oma seisukohti viia ka otsustajateni nii kohalikul, riiklikul kui ka Euroopa tasandil. Saarema Gümnaasiumi õpilased töötasid koos eakaaslastega rahvusvahelistes meeskondades nii veebi teel, kui ka Erasmus+ õpirände käigus silmast silma. Lisaks kohtuti energeetika valdkonna spetsialistide ja otsusprotsesside võtmeisikutega.

Projekti tegevusi kajastav ajakiri.

II koht. Suurepärane tehisaru ja heaolu lõimimise projekt

“Creating Joy”
Partnerid: Eesti, Poola, Rumeenia, Leedu
Eesti kool: Lasnamäe Põhikool
Juhendaja: Tatjana Guz

Projekti eesmärk on parandada projektis osalevate 8-11 aastaste õpilaste teadmisi tehisintellektist ja luua turvaliselt tehisaru abil õpilaste heaolu ja õnnetundega seotud sisu, näiteks ühine laul, luuletus, ühiselt digijoonistatud jõulukaart, video „What brings you joy“ jne.  Õpilased võrdlesid tehisintellekti poolt loodud joonistusi enda tehtud joonistustega. See oli ka hea inglise keele praktika, sest nad pidid kirjutama oma joonistuse kirjelduse, et aidata AI-l luua oma pilt. Projekt toetas laste üldpädevuste arengut.

Projekti tulemusena valminud e-raamat.

III koht. Suurepärane erinevate kunstiliikide ja kunstnike avastamise projekt

“I see, I explore, I create!“
Partnerid: Eesti, Portugal, Küpros, Türgi, Sloveenia, Itaalia, Kreeka, Rumeenia
Eesti lasteaiad: Tallinna Lasteaed Pääsusilm ja Tallinna Lasteaed Südameke
Juhendajad: Kristiine-Teele Satsi, Helen Erelt, Nele Pihlak ja Janika Oleinikova

Projekti eesmärk oli tutvustada lastele erinevaid kunstiliike ning ka kunstnikke, kes neid kunstiliike rakendavad. Lapsed said katsetada erinevaid tehnikaid ning avastada oma loovust. Lapsed töötasid koos ka erinevatel videokohtumistel, kus mängisid kunstiteemalisi online mänge ja saatsid üksteisele uusaasta tervituse kaarte. Suurem osa projekti tegevustest oli läbi viidud rahvusvahelise koostööna. Näiteks loodi eri kunstiliike kasutades ühine illustreeritud juturaamat, mille loomisesse panustasid 4 erineva riigi partnerid. Projekt oli seotud õppekavaga ning lõimitud erinevate ainevaldkondadega.

Virtuaalne kunstinäitus
Juturaamat

Suurepärane projekt loodusest ja kunstist käsikäes

“Colors in Nature“
Partnerid: Eesti, Sloveenia, Leedu, Rumeenia, Türgi ja Kreeka
Eesti lasteaiad: Tallinna Lasteaed Pääsusilm ja Väätsa Lasteaed Paikäpp
Juhendajad: Kristiine-Teele Satsi, Sigrit Jänes ja Kadi Perillus

Projekti käigus õppisid lapsed rohkem tundma Euroopa loodust ja looduse värve. Nad kasutasid tahvelarvuteid, et pildistada loodust, ning uurisid partnerite tehtud töid interaktiivse tahvli abil. Lapsed tunnevad alati huvi värvide vastu. Nad mõtlevad loodusobjektidest läbi värvide – taevas on sinine, päike on kollane, muru on roheline. Aga kas see on alati nii? Projekti tulemusena avastati, et loodus muutub aastaaegadega ja looduses on palju värve, mida avastada. Projektis osalemine ja teiste partneritega koostöö tegemine avardas laste silmaringi ja teadmisi keskkonna erinevustest eri riikides.

Ühisraamat
Ühine pusle

Suurepärane digikeelte õppimise projekt

“Let’s Code for ErasmusDays!“
Partnerid: Eesti, Horvaatia, Kreeka, Itaalia, Leedu, Poola, Moldova, Rumeenia, Sloveenia, Bosnia ja Hertsegovina, Norra, Tuneesia ja Türgi
Eesti kool: Haabersti Vene Gümnaasium
Juhendajad: Ljudmilla Semenjuk ja Natalja Varkki

Projektis liideti Euroopa komisjoni toel kolm hariduslikku initsiatiivi: ErasmusDays2023, CodeWeek2023 ja eTwinning. Projekti eesmärk oli arendada laste digipädevust, motiveerida ja innustada neid õppima võõrkeeli ning laiendada nende silmaringi infotehnoloogia valdkonnas. Projekt äratas lastes uudishimu ja arendas kriitilist mõtlemist ning infotehnoloogia kasutamise julgust. Samuti soodustas projekt võistlusvaimu tekkimist. Õpilased osalesid veebikohtumisel, kus nad said suhelda võõrkeeles eakaaslastega teistest riikidest, laulda laule ja mängida pilli. Lisaks õppisid õpilased ka programmeerimise aluseid.

Artikkel projekti tegevuste kohta

Suurepärane heaoluteemaline projekt

“Let’s make our school life well-being“
Partnerid: Eesti, Poola, Türgi, Läti
Eesti kool: Pärnu Koidula Gümnaasium
Juhendaja: Tiiu Leibur

Projektiga püüti muuta koolipäevad õpilaste jaoks paremateks ja mugavamateks, kasutades disainmõtlemise protsessi. Selleks genereeriti ja visualiseeriti erinevaid ideid. Projekti tulemusena esitati õpilaste pilgu läbi uuenduslikud lahendused õpilaste heaolu ja koolielu parandamiseks. Rahvusvaheline projekt kestis kaks kuud, oli põnev ja suunatud tulevikulahendustele. Toimusid õpilaste heaolu teemalised veebiarutelud rahvusvahelistes gruppides. Õpilased esitasid oma ettepanekud kooli juhtkonnale ja tutvustasid projektitulemusi oma klassides. Samuti kaaluti ideede edasise arendamise võimalusi uurimistööks jne.

Loodi virtuaalne vaimse tervise vestlus

Suurepärane värvide avastamise projekt

“Colorful World“
Partnerid: Eesti, Türgi, Kreeka, Horvaatia, Poola, Rumeenia, Läti, Albaania
Eesti lasteaed: Tallinna Sõbrakese Lasteaed
Juhendajad: Oksana Grebinštšikova

Projekti eesmärk oli tutvustada lastele kuulsaid maalikunstnikke ja arendada nende huvi kunsti vastu. Samuti tutvustab projekt riigi kunstnikke teiste riikide partneritele ja aitas lastel tundma õppida erinevaid riike.

Ühistulemus – Colorful world promotional magazine

Suurepärane tehnoloogia ja keeleõppe lõimimise projekt

“KI-DaF”
Partnerid: Eesti, Poola
Eesti kool: Põlva Gümnaasium
Juhendajad: Aimi Jõesalu

Gümnaasiumiõpilastele suunatud projekti eesmärk oli testida ja kasutada tehisintellekti vahendeid saksa keele õppimiseks ja õpetamiseks. Kaks kooli noored suhtlesid rahvusvahelistes gruppides, uurides teemasid nagu võõrkeelte tõhusam õppimine tehisintellekti abil, Euroopa väärtused ja vaimne heaolu. Tähistati ka Euroopa ja eTwinningu päeva. Ühiselt toimunud veebitundides tutvustasid ja proovisid õpilased tehisintellekti tööriistu ning andsid tagasisidet. Projekti tulemusena valmis e-raamat.

E-raamat

Suurepärane liikuma innustav projekt

“Liigume õues! (Let´s move outside!)“
Partnerid: Eesti, Kreeka, Rumeenia
Eesti lasteaed: Elva Lasteaed Murumuna
Juhendaja: Veronika Abroi

Projektis liiguti palju õues ja õpiti tundma teisi riike. Jagati kogemusi, kuidas õppida liikudes ja kaasaegseid tehnoloogiaid kasutades. Projektis osalevad õpetajad jagasid oma praktilisi kogemusi ja saadi uusi ideid tegevusteks. Igas riigis toimus „Liigume õues“ nädal ning osaleti ka „Vii mind välja“ nädala tegevustes, partneritele valmistati ja saadeti jõulukaarte.

Suurepärane loodusega lähedaseks saamise projekt

“Nature’s Hope, Child”
Partnerid: Eesti, Türgi, Portugal, Itaalia, Poola, Rumeenia, Leedu, Aserbaidžaan
Eesti lasteaed: Kohtla-Järve Tammiku Põhikool
Juhendajad: Ene Kruzman

Projekti eesmärk oli tõsta õpilaste teadlikkust ja arendada nende keskkonnateadlikkust ja pöörata tähelepanu vastutustundlikule käitumisele looduses. Pöörati tähelepanu keskkonnaprobleemidele. Näiteks räägiti õpilastega prügi sorteerimisest ja ümbertöötlemisest, toiduraiskamisest, tehti kunstitöid loodusmaterjalidest, istutati taimi, toimus matemaatikatund looduses. Koostöös partneritega jagati ideid ning vahetati kogemusi.


eTwinning on veebipõhine kogukond lasteaedade, üldharidus- ja kutsekoolide õpetajatele ning haridustöötajatele. See edendab koostööd enam kui 40 Euroopa riigiga, võimaldades koos õpilaste ja lasteaialastega osaleda rahvusvahelistes õpiprojektides ja jagada kogemusi. eTwinningu projektid toetavad õppekava ja arendavad laste tulevikuoskusi. Turvaline keskkond asub Euroopa üldhariduse platvormil aadressil school-education.ec.europa.eu. Tegevusi kaasrahastab Euroopa Liit Erasmus+ programmi raames ning tegevusi viib ellu Haridus- ja Noorteamet. 

Lisainfot eTwinningu programmi kohta leiab Haridus- ja Noorteameti kodulehelt www.harno.ee/etwinning.

Lisa kommentaar Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Sildid

digioskused digipädevus digitaalne õppevara digiõppematerjalid digiõppevara dora pluss programm e-koolikott ettevõtlus- ja karjääriõpe eTwinning etwinningeesti haridus huviharidus Kristjan Jaagu stipendium käitumisprobleemid laagrid lapsed mitteformaalne õpe NEET-staatuses noored noored noore õpetlase stipendium noorsootöö noorsootöötaja noorte heaks noorte hääl noortekeskne lähenemine noortelaagrid noorte osalus noorteseire noortevaldkond ProgeTiiger rahvusvaheline Rajaleidja riskioludes noored stipendium stipendiumid Study in Estonia Study in Europe targalt internetis taskuhääling teeviit tõrjutus vaimne tervis õpetajad õppematerjalid õppimine välismaal

Arhiiv

  • oktoober 2025
  • september 2025
  • august 2025
  • juuli 2025
  • juuni 2025
  • mai 2025
  • aprill 2025
  • märts 2025
  • veebruar 2025
  • jaanuar 2025
  • detsember 2024
  • november 2024
  • oktoober 2024
  • september 2024
  • august 2024
  • juuli 2024
  • juuni 2024
  • mai 2024
  • aprill 2024
  • märts 2024
  • veebruar 2024
  • jaanuar 2024
  • detsember 2023
  • november 2023
  • oktoober 2023
  • september 2023
  • august 2023
  • juuli 2023
  • juuni 2023
  • mai 2023
  • aprill 2023
  • märts 2023
  • veebruar 2023
  • jaanuar 2023
  • detsember 2022
  • november 2022
  • oktoober 2022
  • september 2022
  • august 2022
  • juuli 2022
  • juuni 2022
  • mai 2022
  • aprill 2022
  • märts 2022
  • veebruar 2022
  • jaanuar 2022
  • detsember 2021
  • november 2021
  • oktoober 2021
  • september 2021
  • august 2021
  • juuli 2021
  • juuni 2021
  • mai 2021
  • aprill 2021
  • märts 2021

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet
harno@harno.ee

Harno sotsiaalmeedias

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet

harno@harno.ee

Haridus- ja Noorteamet (Harno) on Haridus- ja Teadusministeeriumi haldusala valitsusasutus, mis tegeleb Eesti riigi haridus- ja noortepoliitika rakendamisega. Meie eesmärk on pakkuda Eesti inimestele kvaliteetseid, kaasaegseid ja kõigile võrdselt kättesaadavaid võimalusi õppimiseks ja enesearenguks. Soovime, et iga inimene saaks luua endale personaalse õpitee kogu elukaareks.

©2025 Haridus- ja Noorteameti blogi | Powered by WordPress and Superb Themes!