Liigu sisu juurde
Menu
Haridus- ja Noorteameti blogi
  • Esileht
  • Haridus
    • Haridus
    • Ettevõtlus- ja karjääriõpe
    • Stipendiumid
    • Õpetajaamet
  • Noored
    • Noorteseire
  • Rajaleidja
  • IT ja inseneeria
    • Diginurk
    • Digiõppematerjalid
Haridus- ja Noorteameti blogi
23. märts 202323. märts 2023

Aasta kooliks!

Artikli autorid: huvijuht Mairi Grossfeldt ja emakeeleõpetaja Tiina Brock

Alanud on kandideerimine aasta kooli konkursile, kuhu üldharidus- ja kutsekoolid saavad kandideerida kuni 23. aprillini. Aasta kooli 2022 tiitli saanud Läänemaa Ühisgümnaasiumi aktiivsed koolinoored jagasid meiega oma mõtteid selle kohta, mida aasta kooli tiitel endaga kaasa tõi ning kas ja kui palju on nende kool aasta jooksul muutunud.

Läänemaa Ühisgümnaasiumil on ukse ees juubeliaasta (10 aastat riigigümnaasiumit), seega tekkis vajadus koolifilmi järele, millega vilistlastele märku anda, et kool on oma endises headuses olemas ja ootab neid tagasi koostööprojektides osalema või lihtsalt õlga alla panema.  Loomulikult olime jälginud ka aasta kooli konkurssi ja mõlgutanud mõtet, et meiegi kool võiks seal osaleda. Sel moel sai alguspunkti idee, milles üks soov täiendas teist. Põhjus, miks meie kandideerimissoov mõnuga edasi küpses, oli puhtalt sellest tingitud, et ise tundsime – me õpime ja töötame heas mõttes täiesti tavalises parimas võimalikus koolis. Kui see tunne on, siis tuleb aasta kooli konkursil osaleda – see annab hea võimaluse teha vahekokkuvõtteid ning oma tugevused välja joonistada. Selline konkurss väärtustab ka üleüldises plaanis nii haridust kui õpetajaametit, mis meie meelest on praegusel ajal väga oluline.

Mida konkursil osalemine meile andis? 

See andis meile loomepalangu, kontakte, sõpru ja tuntust. Tegime ühiselt valmis suurepärase videoklipi oma koolist, mille abil on väga hea oma kooli ka edaspidi reklaamida. Filmi jaoks sündis täiesti omaloominguline laul – nii sõnad kui viis – , mis on samuti väärtus omaette, sest koondab kõik meie koolile eriomase.

Ilmselgelt on toonud selline võit kooli rohkem pildile, seda just üleriigilisel tasandil, sest kohalikus elus oleme ju kogu aeg olnud koostööpartnerid ning kaasalööjad kõiges. Oleme saanud sõpruskooli ka Eestis – Tallinna 32. keskkooli. Meie koolis on käinud oluliselt rohkem külalisi. Nii nagu mure ühendab, teeb seda ka suur rõõm – see liitis meie kooliperet veelgi ja andis võimaluse tunda kõrgendatud meeleolu igapäevases koolitöös. See on erakordne kogemus, mille nimel tasub konkursi jaoks vaeva näha.

Kas ja kuidas on meie koolipere selle aasta jooksul muutunud?

Suures plaanis ei ole ju midagi muutunud, aga eks püütakse auhinnavääriliselt kooli esindada, õppida, käituda – seda on see aasta igati ka näidanud. Tiitel jääb ju alles ka pärast aasta möödumist, seega tuleb ka edaspidi tiitlit õigustada. Kindlasti tunneb igaüks teatavat sisemist uhkust ja väärikust, mis teeb selja sirgemaks ja mõtted selgemaks. See uhkus ei ole üleolek, sest selles on paras kogus austust ja armastust.

Aasta kooli tiitli saamine oli puhas üllatus ning andis koolielule veelgi särtsu ja hoogu juurde. Üllatused on ju nii toredad! Tagantjärele tundub, et ehk üks võidu võti oligi see, et võit ei olnud eesmärk omaette.

Õpilaste mõtteid

Ott Rasmus: “Konkursil osalemine oli kooli jaoks väga tähtis ja see väljendus selles, et nii suur hulk inimesi aitasid video valmimisele kaasa. Läbi video valmimise sai kool veel ühtsemaks. Terevisiooni saate hommikul ei tekkinud enamik inimestel küsimustki, et kas valida varahommikune koolitulek või pikem uneaeg.”

Elis: “Konkursiks valmistumine aitas märgata meie väga mitmekülgset kooliperet. Lisaks hakkasin senisest veel enam väärtustama meie õpikeskkonda ja armsaid koolikaaslasi, õpetajaid, koolitöötajaid.”

Markus: “Ühtekuuluvus õpilaste ja kooli töötajate vahel on igapäevaselt tajutav ja soojust tekitav. Soovin, et see tunne püsib!”

Märt: “Aasta kooli konkurss aitab meelde tuletada ja meeles hoida, et gümnaasium pole ainult õppe- ja ainekava, mis kulmineerub lõputunnistusega, vaid et me õpime ka üritusi korraldades, traditsioone hoides, koos ühist asja ajades. Inimesed on minu meelest avatumad ja julgemad oma tegemistest rääkima.”

Margret: “Tänu aasta kooli tiitlile ma tunnen, et osal inimestest on senisest enam motivatsiooni toimetada jätkuvalt heal taseme, et olla püsivalt aasta kooli tiitli väärilised. Tunnen ka rohkem kokkuhoidvust.”

Lisandra: “Hea tagasiside teistelt koolidelt on kindlasti tekitanud rohkem motivatsiooni ja andnud kinnituse, et ajame õiget asja! Muidugi on ka uhke tunne sellise tiitliga koolis õppida!”

Kirke: “Tiitel on andnud meie palju uusi tutvusi ja sõprussuhteid teiste (aasta) koolidega.”

Jane-Anett: “Konkursil osalemine andis võimaluse tunda end erilisena ning erilise tunde, et õpid ja lood koolis, kus ükski takistus ei jää ületamata. Pärast tiitli saamist olen märganud erinevates valdkondades üksteise tunnustamise suurenemist.”

Elisabeth: “Konkursil osalemine andis kooliperele tunde ja teadmise, et saame koos teha SUURI asju. Saime oma tähtsa pidupäeva ja pidulikkuse tunde, mille lõime täitsa MEIE ISE.”

Johanna: “Minu arvates muutis aasta kooli projekt koolipere ühtsemaks ja nüüd märkavad ka koolivälised isikud, kui tore ja ühtehoidev koolipere meil on.”

Karen: “See tiitel innustab mind õppimisest usinalt osa võtma, et saaksin anda endast parima, et kooli lippu kõrgel hoida.”

Karoliina: “Aasta kooliks olemine muutis minu gümnaasiumiaja veel paremaks. Haapsalu ei ole enam väike linn ja LÜG ei ole enam tavaline gümnaasium.  Enne aasta kooliks saamist oli meie eriline „öökool“ ja moment, mil tajusin ja nägin LÜGi ühtsust ja headust.”

Lisa kommentaar Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Sildid

digioskused digipädevus digitaalne õppevara digiõppematerjalid digiõppevara dora pluss programm e-koolikott EKKAV ettevõtlus- ja karjääriõpe eTwinning etwinningeesti haridus huviharidus Kristjan Jaagu stipendium käitumisprobleemid laagrid lapsed mitteformaalne õpe NEET-staatuses noored noored noore õpetlase stipendium noorsootöö noorsootöötaja noorte heaks noorte hääl noortekeskne lähenemine noortelaagrid noorte osalus noorteseire noortevaldkond ProgeTiigri programm rahvusvaheline Rajaleidja riskioludes noored stipendium stipendiumid Study in Estonia targalt internetis taskuhääling teeviit tõrjutus vaimne tervis õpetajad õppematerjalid õppimine välismaal

Arhiiv

  • september 2025
  • august 2025
  • juuli 2025
  • juuni 2025
  • mai 2025
  • aprill 2025
  • märts 2025
  • veebruar 2025
  • jaanuar 2025
  • detsember 2024
  • november 2024
  • oktoober 2024
  • september 2024
  • august 2024
  • juuli 2024
  • juuni 2024
  • mai 2024
  • aprill 2024
  • märts 2024
  • veebruar 2024
  • jaanuar 2024
  • detsember 2023
  • november 2023
  • oktoober 2023
  • september 2023
  • august 2023
  • juuli 2023
  • juuni 2023
  • mai 2023
  • aprill 2023
  • märts 2023
  • veebruar 2023
  • jaanuar 2023
  • detsember 2022
  • november 2022
  • oktoober 2022
  • september 2022
  • august 2022
  • juuli 2022
  • juuni 2022
  • mai 2022
  • aprill 2022
  • märts 2022
  • veebruar 2022
  • jaanuar 2022
  • detsember 2021
  • november 2021
  • oktoober 2021
  • september 2021
  • august 2021
  • juuli 2021
  • juuni 2021
  • mai 2021
  • aprill 2021
  • märts 2021

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet
harno@harno.ee

Harno sotsiaalmeedias

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet

harno@harno.ee

Haridus- ja Noorteamet (Harno) on Haridus- ja Teadusministeeriumi haldusala valitsusasutus, mis tegeleb Eesti riigi haridus- ja noortepoliitika rakendamisega. Meie eesmärk on pakkuda Eesti inimestele kvaliteetseid, kaasaegseid ja kõigile võrdselt kättesaadavaid võimalusi õppimiseks ja enesearenguks. Soovime, et iga inimene saaks luua endale personaalse õpitee kogu elukaareks.

©2025 Haridus- ja Noorteameti blogi | Powered by WordPress and Superb Themes!