Liigu sisu juurde
Menu
Haridus- ja Noorteameti blogi
  • Esileht
  • Haridus
    • Haridus
    • Stipendiumid
    • Õpetajaamet
  • Noored
    • Noorteseire
  • Rajaleidja
  • IT ja inseneeria
    • Diginurk
    • Digiõppematerjalid
Haridus- ja Noorteameti blogi
13. apr. 202213. apr. 2022

Rahvusvaheline projekt “Noortel on Midase puudutus” on eeskujuliku projekti musternäidis

Jõhvi Vene Põhikoolis tehakse eTwinningus suurepärast tööd

Jõhvi Vene Põhikool osales möödunud õppeaastal üliedukalt eTwinningu rahvusvahelises projektis “Noortel on Midase puudutus” (“Youth has the Midas touch”). 18 partnerkooliga projekt lähtus põhimõttest, et meil on rahvuslik, aga ka euroopalik identiteet, mille määravad lisaks kultuurilisele kuuluvusele põhimõtted, mis on universaalsed ja mida jagatakse kogu Euroopas.

Heal projektil palju tunnustusi

Projektis osalesid koolid Türgist, Rumeeniast, Prantsusmaalt ja Eestist. Koostöö sujus nii hästi, et “Noortel on Midase puudutus” pälvis nii Euroopa kui Eesti eTwinningu kvaliteedimärgi ning tavapärasel eTwinningu Eesti projektivõistlusel oli 2021. aastal kolme parima seas. Projekt esitati ka eTwinningu Euroopa auhinnale 2022. See kõik näitab, et õpilased ja õpetajad on teinud väga head tööd. Eesti-poolne projektijuht, Jõhvi Vene Põhikooli õpetaja Galina Safronova ütleski, et kvaliteedimärk on aumärk tervele koolile. “Otsuse taotleda eTwinningu kvaliteedimärki tegime projektipartnerite üldkoosolekul veebis. Projekt on ulatuslik ja tegime suurepärast tööd. Usume, et meie töö väärib tähelepanu.” Eesti eTwinningu projektivõistlusel leidiski žürii, et tegu on teismelistele mõeldud eeskujuliku projekti musternäidisega. Eriti suurepäraseks loeti foorumi kasutamine ja töö rahvusvahelistes rühmades. Eesti osales igal pool aktiivselt, sest teema kõnetab noori.

Projekti tegevused on seotud kooli ainekavaga

Galina Safronova selgitas, et projekt oli tihedalt seotud kooli ainekavaga. Näiteks ajaloos ja ühiskonnaõpetuses on teema “Inimõigused. Laste õigused. Naiste õigused”. Inglise keele tunnis täiendasid noored oma rääkimis- ja kirjutamisoskust, sest projekti keel oli inglise keel ja hea keeleoskus on väga vajalik. “Kooli geograafia õppekavas on tähelepanu pööratud sellisele teemale nagu metsakaitse, edastasime info projektipartneritele ning lõime ühise e-raamatu “Mets”. Twinspace Forums raames toimus üritus, kus tõsteti keskkonnaalast teadlikkust. Meie kooli õpilased koostasid ettekande ökoloogiast ning said internetifoorumis suhelda ja oma arvamust avaldada,” selgitas Galina Safronova.

Projektis rakendati informaatikatundides õpitud oskusi: esitluste koostamine, diagrammide ja tabelite tegemine, tehti videoesitlus koolist, õpiti ja kasutati uusi Web 2 tööriistu.  “Meie koolis oli kõiki aineid läbiv teema “Turvaline internet”. Õpilased osalesid rahvusvahelisel küberturvalisuse veebiseminaril ja said tunnistused ning projekti materjalide põhjal kujundati koolis infostend. Veebiüritusel “Tehnoloogiline kirjaoskus” tegid nad ettekande õppimisrakendustest ja tutvusid teiste partnerite pakutavate Web 2 tööriistadega. Projekti logo koostamisel kasutasid õpilased kunsti-, ajaloo- ja informaatikatundides õpitud oskusi,” loetles Galina Safronova projektitegevusi. Ta on väga tänulik projekti koordinaatorile ja mentorile Zehra Canbolatile Türgist, kes oli vajadusel toeks ja kellelt sai palju õppida. “Tänu omandatud kogemustele saime hiljem teha iseseisva eTwinningu projekti “Hüppaja päev”, mis pälvis ka Eesti ja Euroopa eTwinningu kvaliteedimärgi.”

Kvaliteedimärk motiveerib kooli eTwinningus osalema

Aga kas projekti esitamine kvaliteedimärgi saamiseks oli keeruline? “Ei ole keeruline, aga vajab keskendumist,” julgustab Safronova projekte konkursile esitama. “Projektile kvaliteedimärgi saamine  motiveerib kooli eTwinningus osalema. Minu arvates on see süsteem väga läbimõeldud”.

Hea projekti eest oli üks auhind õppereis õpilastele. 18. jaanuaril 2022 käiski grupp Jõhvi Vene Põhikooli 8c klassi õpilasi ekskursioonil ja töötoas Tartus Teaduskeskuses Ahhaa.

Galina Safronova sõnas, et töö e-Twinningu projektidega jätkub. “Me jätkame eelmise aasta edukat projekti, kuid uues formaadis – “Noortel on Midase puudutus 2.0”. Projektis osalevad koolid Türgist, Rumeeniast, Austriast, Itaaliast, Bulgaariast, Horvaatiast ja Eestist. “Meie kooli esindavad 8c klassi õpilased (õpetaja Oksana Kutsyak) ja “Midas2″ on suunatud õpilaste ettevõtlikkuse arendamisele. Praegu töötame selle projektiga ja kindlasti taotleme projekti kvaliteedimärki,” ütles Safronova.

Õige aeg saata töö projektivõistlusele

NB! Just praegu on õige aeg saata oma töö eTwinningu iga-aastasele projektivõistlusele. Esitada võib 2021/2022. õppeaasta jooksul lõpetatud / lõpetamisel olevaid Euroopa projekte. Kandideerida saab portaali kaudu, esitades oma eTwinning Live’i taotluse kvaliteedimärgi saamiseks. Lisada tuleb lingid projektitöö käigus valminud materjalidele ning anda hindajatele ligipääs projekti materjalidele. Kvaliteedimärgi taotlused peavad portaalis olema täidetud hiljemalt 2. maiks 2022 (k.a). Täpsem info: https://harno.ee/etwinning#projektivistlus

Lisa kommentaar Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Sildid

digioskused digipädevus digitaalne õppevara digiõppematerjalid digiõppevara dora pluss programm e-koolikott EKKAV ettevõtlus- ja karjääriõpe eTwinning etwinningeesti haridus huviharidus Kristjan Jaagu stipendium käitumisprobleemid laagrid lapsed mitteformaalne õpe NEET-staatuses noored noored noore õpetlase stipendium noorsootöö noorsootöötaja noorte heaks noorte hääl noortekeskne lähenemine noortelaagrid noorte osalus noorteseire noortevaldkond ProgeTiiger ProgeTiigri programm rahvusvaheline Rajaleidja riskioludes noored stipendium stipendiumid Study in Estonia taskuhääling teeviit tõrjutus vaimne tervis õpetajad õppematerjalid õppimine välismaal

Arhiiv

  • november 2025
  • oktoober 2025
  • september 2025
  • august 2025
  • juuli 2025
  • juuni 2025
  • mai 2025
  • aprill 2025
  • märts 2025
  • veebruar 2025
  • jaanuar 2025
  • detsember 2024
  • november 2024
  • oktoober 2024
  • september 2024
  • august 2024
  • juuli 2024
  • juuni 2024
  • mai 2024
  • aprill 2024
  • märts 2024
  • veebruar 2024
  • jaanuar 2024
  • detsember 2023
  • november 2023
  • oktoober 2023
  • september 2023
  • august 2023
  • juuli 2023
  • juuni 2023
  • mai 2023
  • aprill 2023
  • märts 2023
  • veebruar 2023
  • jaanuar 2023
  • detsember 2022
  • november 2022
  • oktoober 2022
  • september 2022
  • august 2022
  • juuli 2022
  • juuni 2022
  • mai 2022
  • aprill 2022
  • märts 2022
  • veebruar 2022
  • jaanuar 2022
  • detsember 2021
  • november 2021
  • oktoober 2021
  • september 2021
  • august 2021
  • juuli 2021
  • juuni 2021
  • mai 2021
  • aprill 2021
  • märts 2021

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet
harno@harno.ee

Harno sotsiaalmeedias

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet

harno@harno.ee

Haridus- ja Noorteamet (Harno) on Haridus- ja Teadusministeeriumi haldusala valitsusasutus, mis tegeleb Eesti riigi haridus- ja noortepoliitika rakendamisega. Meie eesmärk on pakkuda Eesti inimestele kvaliteetseid, kaasaegseid ja kõigile võrdselt kättesaadavaid võimalusi õppimiseks ja enesearenguks. Soovime, et iga inimene saaks luua endale personaalse õpitee kogu elukaareks.

©2025 Haridus- ja Noorteameti blogi | Powered by WordPress and Superb Themes!