Sel kevadel jõudis lõpuni viiest moodulist koosnev programm “Õpetaja – hariduse kõneisik”, mille lõpetas 15 õpetajat erinevatest Eestimaa koolidest. Meie koolituskeskuse projektijuht Kadri Ratas kirjutas programmist põhjalikumalt.
„Õpetaja – hariduse kõneisik“ programm loodi eesmärgiga tuua õpetaja elukutse ja töö sisu selgemalt inimesteni ning anda õpetajatele vajalikud oskused, kuidas seda teha. Programm õpetab peamiseid kommunikatsiooni ja mainekujunduse tõdesid ning nende kasutamist erinevates kanalites nagu sotsiaalmeedia, print- ja online meedia või televisioon. Samuti saavad õpetajad teadmised ja oskused, kuidas kujundada enda kui õpetaja persoonibrändi ning mõtestada enda väärtuspakkumine ja sõnumid. Moodulitest osa võtnud õpetajad proovisid kätt artiklite kirjutamises, argumenteerimises, liftikõne esitamises, avalikus esinemises, negatiivse tagasisidega toimetulekus ja ka videotöötluses.
Programmis tegid kaasa üldhariduskoolide ja kutseõppeasutuse õpetajad, kellel on vähemalt kolm aastat õpetajatöö kogemust, kes fännavad oma tööd ning kes lähtuvad nüüdisaegse õpikäsituse põhimõtetest. Need on motiveeritud, aktiivsed ja särasilmsed õpetajad, kellest said juba programmi esimeste moodulite käigus aktiivsed õpetajaameti mainesaadikud. Grupis tekkis väga tugev ühtsustunne ja tagasisides mainiti palju sarnase maailmavaatega inimeste leidmist – see andis osalejatele julgust veelgi enam teemades kaasa rääkida ja panustada.
“Kõneisikute koolitusprogramm on osalejatele suurepärane võimalus kohtumaks teiste haridusentusiastidega. Üheskoos õppisime näiteks seda, kuidas oma häälele ja mõtetele kõla anda nii, et see jõuaks ka teisteni. Kindlasti annab see programm juurde julgust ning motivatsiooni mõelda suurelt,” rääkis üks osalejatest.
Muu hulgas leidsid osalejad, et “Õpetaja – hariduse kõneisik” programmis osalemine andis neile juurde enesekindlust, julgust ja teadlikkust õpetajaameti maine kujundamisel. “Sain teadlikuks sellest, et mul õpetajana on päriselt võimalik oma hääl kuuldavaks teha.”
“Programm avas mulle eelkõige ukse suurepärasesse võrgustikku, kus on koos motiveeritud õpetajad. Samas avas see ka silmad väga erinevate õppeastmete ning õppeainete õpetamise muredesse ning rõõmudesse, mistõttu mõistan nüüd ka enda õpilasi ning kolleege paremini,” jagas koolituse muljeid osalenud õpetaja. Läbitud koolitustel olid oma ala ekspertidest koolitajad, kes olid valmis kõikide osalejate küsimustele vastama. “Eriti meeldis see, et meil lasti ka arutelu tekitavaid küsimusi esitada ning neil teemadel diskuteerida,” täiendas üks osalejatest. “Tunnen, et programm muutis mind väga palju julgemaks – kui mitte veel otseselt avalikkuse ees oma arvamust avaldama, siis vähemalt oma kollektiivis/kogukonnas oskan ning tahan oma mõtteid/ettepanekuid julgelt jagada.”
Mõned näited programmis osalenute tegemistest:
- Karola Velberg – videopostitused „Metoodikaampsud“
- Karola Velberg ja Kaidi Kolsar Veebiseminar Distantsilt targemaks „Klassijuhatamine ja mentorlus – kas lisatöö või arenguvõimalus?“
- Kati Bakradze videopostitused „Vahetund õpetaja Katiga“ ja artikkel ERRis „Soovitused õpilastele pineval ajal toime tulemiseks“
- Kati Bakradze ja Karola Velberg Artikkel Postimehes „Õpetajad soovitavad: edukas koduõpe eeldab kindla rutiini loomist“
- Maria Toom Podcast „Kool on lahe!“
- Viivika Keskküla Podcasti „Õpime koos“ külalissaatejuht: „Õpetajate häälehoid“ ja „Maailmaharidus“
- Viivika Keskküla ja Katrin Taniste Postimehe Artikkel „7 soovitust vanematele, kuidas toetada last distantsõppel“
- Liis-Marii Roosnupp Veebiseminad Distantsilt targemaks „Õpioskused ja -strateegiad praktikas“