Liigu sisu juurde
Menu
Haridus- ja Noorteameti blogi
  • Esileht
  • Haridus
    • Haridus
    • Ettevõtlus- ja karjääriõpe
    • Stipendiumid
    • Õpetajaamet
  • Noored
    • Noorteseire
  • Rajaleidja
  • IT ja inseneeria
    • Diginurk
    • Digiõppematerjalid
Haridus- ja Noorteameti blogi
17. juuli 202317. juuli 2023

Austria mägede vahelt Tartu Ülikooli – väliseestlase Miku lugu

Pildid: erakogu

Stipendiaat: Mikk Viilukas, Tartu Ülikoolis saksa keel ja kirjanduse bakalaureuse õppekava  
Stipendium: väliseestlaste õpingute toetamiseks Eestis suunatud stipendiumiprogramm 

Mikk Viilukas on sündinud ja kasvanud Austrias, kuid õpib alates 2020. aastast Tartu Ülikoolis saksa keele ja kirjanduse õppekaval. Õpinguteks saab ta Haridus- ja Noorteameti vahendatavat stipendiumi, mis on suunatud väliseestlaste õpingute toetamiseks Eestis. 

Oma teekonnast Eestisse õppima räägib Mikk nii: 

Kuna olen Austrias sündinud ja üles kasvanud, piirdus minu varasem suhe Eestiga peamiselt suvitamisega, vahel käisin oma siinsel perel külas ka talvevaheajal. Pärast gümnaasiumi lõpetamist läbisin Austrias ajateenistuse ja seejärel otsustasin tulla õppima Tartu Ülikooli. Nii jõudsingi Eestisse 19-aastaselt. Nüüdseks olen siin elanud ja õppinud kaks ja pool aastat. 

Otsus Eestisse õppima tulla oli poolenisti spontaanne: teenisin veel viimaseid kuid sõjaväes, kui mõtlesin Tartu Ülikooli kandideerida. Saades teada, et mind on vastu võetud ja mulle on õppekoht olemas, oli selge – kolin Eestisse. Ma ei olnud ju kunagi varem Eestis olnud üle viie nädala järjest ja seda ainult suvevaheaegadel, kuid tundsin, et Eesti on sama tähtis osa minu identiteedist kui Austria. Minu Austria perele tuli see küll veidi ootamatult ja mõnes mõttes ka šokina, aga vaid kaks ja pool aastat hiljem on nad selle „uue“ olukorraga juba peaaegu harjunud.  

Minu elu Eestis on seni olnud kogemusterikas ja põnev. Väljakutseid ja naljakaid seiku on ette tulnud nii ülikoolis kui eraelus, sest kuigi minu suviste lapsepõlvekogemuste põhjal tundus alguses, et eestlased ja austerlased üksteisest kuigipalju ei erinegi, siis argiseks situatsioonikoomikaks on nende kahe kultuuri ristumispunkt täiesti piisav. 

Kõige rohkem vajas esialgu harjumist eestlaste kinnisus. 

Esimestel päevadel, kui ma ülikoolis veel kedagi ei tundnud, avastasin klassiruumi ukse taha jõudes, et koridor on inimesi täis. Aga üksteisega ei suheldud ja kõik oli imelikult vaikne. Selge, mõtlesin, ju siis on klassi uks lukus. Lõpuks saabus kohale õppejõud, avas ukse, ja terve koridoritäis inimesi hakkas klassi valguma. Nii juhtus mitu päeva järjest. Ja eeldades, et teised tudengid on juba ust proovinud, ootasin ma iga kord koos nendega, ise alati imestades: mis nipiga õppejõud selle ukse nii imelihtsalt alati lukust avab, nagu nõiaväel. Kuni ma ükspäev otsustasin olla austerlane, ja veenduda ise, kas uks on ikka päriselt lukus. Muidugi ei olnud! Kui ma ukse lahti tõmbasin ja hakkasin sisenema, seisis korraga terve rida tudengeid mu selja taga, kes kõik tahtsid samuti klassiruumi saada. Ja nii jäigi see tükiks ajaks: seni, kuni mina ust lahti ei teinud, ei tulnud keegi kursusekaaslastest selle pealegi, et võiks ise seda teha või vähemalt proovida ust. Austerlased oleks kohe esimesel päeval välja selgitanud, kas uksed on kinni või lahti, ja võimalusel auditooriumis omale kohad sisse võtnud. 

Mu lemmikkoht Eestis on kindlasti meie suvemaja Haapsalu lähedal. Seal olen väiksest peale oma onu, vanaema ja teiste sugulastega palju aega veetnud ja merel käinud. 


Väliseestlaste õpingute toetamiseks Eestis suunatud stipendiumiprogrammi kohta loe pikemalt Harno kodulehelt. 

Lisa kommentaar Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Sildid

digioskused digipädevus digitaalne õppevara digiõppematerjalid digiõppevara dora pluss programm e-koolikott EKKAV ettevõtlus- ja karjääriõpe eTwinning etwinningeesti haridus huviharidus Kristjan Jaagu stipendium käitumisprobleemid laagrid lapsed mitteformaalne õpe NEET-staatuses noored noored noore õpetlase stipendium noorsootöö noorsootöötaja noorte heaks noorte hääl noortekeskne lähenemine noortelaagrid noorte osalus noorteseire noortevaldkond ProgeTiigri programm rahvusvaheline Rajaleidja riskioludes noored stipendium stipendiumid Study in Estonia targalt internetis taskuhääling teeviit tõrjutus vaimne tervis õpetajad õppematerjalid õppimine välismaal

Arhiiv

  • juuli 2025
  • juuni 2025
  • mai 2025
  • aprill 2025
  • märts 2025
  • veebruar 2025
  • jaanuar 2025
  • detsember 2024
  • november 2024
  • oktoober 2024
  • september 2024
  • august 2024
  • juuli 2024
  • juuni 2024
  • mai 2024
  • aprill 2024
  • märts 2024
  • veebruar 2024
  • jaanuar 2024
  • detsember 2023
  • november 2023
  • oktoober 2023
  • september 2023
  • august 2023
  • juuli 2023
  • juuni 2023
  • mai 2023
  • aprill 2023
  • märts 2023
  • veebruar 2023
  • jaanuar 2023
  • detsember 2022
  • november 2022
  • oktoober 2022
  • september 2022
  • august 2022
  • juuli 2022
  • juuni 2022
  • mai 2022
  • aprill 2022
  • märts 2022
  • veebruar 2022
  • jaanuar 2022
  • detsember 2021
  • november 2021
  • oktoober 2021
  • september 2021
  • august 2021
  • juuli 2021
  • juuni 2021
  • mai 2021
  • aprill 2021
  • märts 2021

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet
harno@harno.ee

Harno sotsiaalmeedias

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet

harno@harno.ee

Haridus- ja Noorteamet (Harno) on Haridus- ja Teadusministeeriumi haldusala valitsusasutus, mis tegeleb Eesti riigi haridus- ja noortepoliitika rakendamisega. Meie eesmärk on pakkuda Eesti inimestele kvaliteetseid, kaasaegseid ja kõigile võrdselt kättesaadavaid võimalusi õppimiseks ja enesearenguks. Soovime, et iga inimene saaks luua endale personaalse õpitee kogu elukaareks.

©2025 Haridus- ja Noorteameti blogi | Powered by WordPress and Superb Themes!