Liigu sisu juurde
Menu
Haridus- ja Noorteameti blogi
  • Esileht
  • Haridus
    • Haridus
    • Ettevõtlus- ja karjääriõpe
    • Stipendiumid
    • Õpetajaamet
  • Noored
    • Noorteseire
  • Rajaleidja
  • IT ja inseneeria
    • Diginurk
    • Digiõppematerjalid
Haridus- ja Noorteameti blogi
Meelega rahul ehk kuidas eTwinningu suvekoolis keskenduti teadlikule heaolule
4. sept. 20244. sept. 2024

Meelega rahul ehk kuidas eTwinningu suvekoolis keskenduti teadlikule heaolule

eTwinningu suvekool on oma sihtrühma seas kõrgelt hinnatud üritus, sest suure osa õppeaastast kohtuvad õpetajad ja projektipartnerid pigem virtuaalselt, jagades ideid ja tehes koostööd üle riigipiiride. Suvekool pakub unikaalset võimalust tulla kokku, vahetada kogemusi, osaleda praktilistes töötubades ning õppida ekspertidelt. Selle aasta augustis toimus suvekool juba 17. korda, pakkudes inspireerivat keskkonda nüüdisaegse õpikäsituse rakendamiseks: siin pole loenguid, vaid kõik osalejad on aktiivselt kaasatud ja suunatud koosloomele ning mõtestamisele. Entusiasm ja meelerahu oli nii suur, et isegi pausidele pidi osalejaid mõnikord utistama.

Sellel aastal oli Euroopa tasandil fookuses heaolu ja seda kajastasid ka suvekooli töötoad. Koostöös ekspertidega koostatud päevakavas pandi erilist rõhku digivabadele tegevustele, mida õpetajad saaksid lihtsalt ja mugavalt oma klassiruumidesse integreerida. Oluline on mõista, et noored ja lapsed vajavad võimalust aeg maha võtta ja lõõgastuda – vahel piisab, kui saab lihtsalt liikuda või käelisi tegevusi teha, et enesetunne paraneks.  

Gustav Adolfi Gümnaasiumi haridustehnoloog ja inglise keele õpetaja Ingrid Maadvere tutvustas osalejatele töötubade kontseptsiooni, pakkudes valikut 14 erineva “staabi” vahel, kus osalejad said iseseisvalt või juhendajate abil osaleda erinevates tegevustes. See paindlik lähenemine – võimalus valida ise, millal, mida ja kellega teha – leidis osalejate seas sooja vastuvõtu. Sageli oodatakse täiskasvanutena konkreetset joogatundi või metsajalutust, kuid koolides ja lasteaedades on vaja pakkuda valikuvabadust ja võimalust võtta aeg maha just siis, kui seda enim vajatakse.

Töötubade valikus oli nii mandala joonistamine, stressipalli heegeldamine, liikumiskalendri koostamine kui ka silmade tervise teemalised arutelud. Osalejad said kogeda lõõgastust helide saatel, tutvuda looduses liikumise rakendustega ning palju muud. Töötubade juhendajateks olid eTwinningu enda eksperdid Ingrid Maadvere, Mari Tõnisson, Kristine-Teele Satsi, Meeri Sild, Laine Aluoja, Jana Adari ja Leila Lehtmets, kes andsid oma panuse, et luua mitmekesine ja inspireeriv programm.

Teise päeva hommik algas väga tegusalt, kui eTwinningu ekspert Meeri Sild jagas enda teadmisi projektide kvaliteedi hindamisest. Kvaliteet on olnud eTwinningu projektide loomisel ja hindamisel üks alustalasid ning kvaliteedimudeli alusel saavad õpetajad luua täisväärtuslikke projekte. Mari Tõnisson tõi õpetajatele näiteid Erasmus+ õpirännetest Tartu Hiie Kooli näitel, tutvustades erinevaid rahvusvahelisi koolitusvõimalusi, mis olid paljudele uudseks avastuseks.

Suvekooli raames loodi ja viimistleti ka miniprojekte, mida iga grupp esitles postrite ja ettekannetega. Kokku sündis 10 eriilmelist projekti, mille teemad ulatusid emotsioonidest ja turvatundest klassiruumis kuni tervisliku toitumiseni kodus. Kõige meeldejäävamatest ideedest said alguse ka näiteks viikingite aardejaht ja paljud muud põnevad projektid. Osalejad hindasid projekte ise ning parimaks tunnistati “Eesti lood elama!”, “Mere muusika” ja “Spordisäde”. Nagu nimedki viitavad, on eTwinningu õpetajad võimelised laiahaardeliste teemade käsitlemisele, kaasates nii õpetajaid kui õpilasi eri haridusastmetelt ja asutustest.

Suvekool lõpetati eTwinningu projektijuhi Kätlin Valge sisuka ülevaatega uue õppeaasta plaanidest ja võimalustest. Ta tutvustas eTwinningu kodulehe funktsionaalsusi, jagas juhiseid projektide keskkonnas orienteerumiseks ning tutvustas tulevasi õpisündmusi. Tallinna Ülikooli Suure Elu arendusprojekti raames süüviti koos andragoogika ja haridustehnoloogia magistrantidest külaliste juhendamisele mentorite temaatikasse, avades võimalusi eTwinningu õpetajatel kandideerida mentoriteks ja laiendada oma mõjuvõimu hariduses veelgi.

Osalejate tagasiside põhjal võeti suvekoolist kaasa positiivne energia, väärtuslikud projektid ja uued koostöövõimalused. Juba lepiti kokku järgmise suvekooli kuupäevad ja lisati need kalendrisse, sest suvekool on koht, kus väärtustatakse koostööd, õppima õppimist ja rahulikult kiirustamist.

Uus eTwinningu aastateema avalikustatakse septembris toimuval eTwinningu aastakonverentsil ja kuigi see toob kaasa uusi suundi, loodame, et suvekoolis kogetud möödunud õppeaasta aastateemast inspireeritud heaolu mõtted viiakse edasi koolidesse ja lasteaedadesse üle Eesti.

eTwinning on lasteaia-, üldharidus- ja kutsekoolide õpetajatele mõeldud virtuaalne platvorm ning koostöövõrgustik. See võimaldab õppida nii Eesti kui ka välismaa kolleegidelt, jagada häid kogemusi ning osaleda koos lastega rahvusvahelistes õpiprojektides. Koostööd saab teha üle 40 riigi kooli või lasteaiaga üle Euroopa. Twinningu programmi elluviimist kaasrahastab Euroopa Liit. Rohkem infot eTwinningu kohta saab lugeda Harno koduleheküljelt. Selleks, et olla kursis kõige värskemate uudistega rahvusvahelise koostöö maailmast liitu eTwinningu Facebooki grupiga ning hakka eTwinningEestis Instagrami konto jälgijaks. Kuni neli korda aastas ilmub ka eTwinningu uudiskiri, mille jälgijaks saab hakata SIIN.   

Autor: Triin Saar, eTwinningu projektijuht

Lisa kommentaar Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Sildid

digioskused digipädevus digitaalne õppevara digiõppematerjalid digiõppevara dora pluss programm e-koolikott ettevõtlus- ja karjääriõpe eTwinning etwinningeesti haridus huviharidus Kristjan Jaagu stipendium käitumisprobleemid laagrid lapsed mitteformaalne õpe NEET-staatuses noored noored noore õpetlase stipendium noorsootöö noorsootöötaja noorte heaks noorte hääl noortekeskne lähenemine noortelaagrid noorte osalus noorteseire noortevaldkond ProgeTiiger rahvusvaheline Rajaleidja riskioludes noored stipendium stipendiumid Study in Estonia Study in Europe targalt internetis taskuhääling teeviit tõrjutus vaimne tervis õpetajad õppematerjalid õppimine välismaal

Arhiiv

  • oktoober 2025
  • september 2025
  • august 2025
  • juuli 2025
  • juuni 2025
  • mai 2025
  • aprill 2025
  • märts 2025
  • veebruar 2025
  • jaanuar 2025
  • detsember 2024
  • november 2024
  • oktoober 2024
  • september 2024
  • august 2024
  • juuli 2024
  • juuni 2024
  • mai 2024
  • aprill 2024
  • märts 2024
  • veebruar 2024
  • jaanuar 2024
  • detsember 2023
  • november 2023
  • oktoober 2023
  • september 2023
  • august 2023
  • juuli 2023
  • juuni 2023
  • mai 2023
  • aprill 2023
  • märts 2023
  • veebruar 2023
  • jaanuar 2023
  • detsember 2022
  • november 2022
  • oktoober 2022
  • september 2022
  • august 2022
  • juuli 2022
  • juuni 2022
  • mai 2022
  • aprill 2022
  • märts 2022
  • veebruar 2022
  • jaanuar 2022
  • detsember 2021
  • november 2021
  • oktoober 2021
  • september 2021
  • august 2021
  • juuli 2021
  • juuni 2021
  • mai 2021
  • aprill 2021
  • märts 2021

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet
harno@harno.ee

Harno sotsiaalmeedias

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet

harno@harno.ee

Haridus- ja Noorteamet (Harno) on Haridus- ja Teadusministeeriumi haldusala valitsusasutus, mis tegeleb Eesti riigi haridus- ja noortepoliitika rakendamisega. Meie eesmärk on pakkuda Eesti inimestele kvaliteetseid, kaasaegseid ja kõigile võrdselt kättesaadavaid võimalusi õppimiseks ja enesearenguks. Soovime, et iga inimene saaks luua endale personaalse õpitee kogu elukaareks.

©2025 Haridus- ja Noorteameti blogi | Powered by WordPress and Superb Themes!