Liigu sisu juurde
Menu
Haridus- ja Noorteameti blogi
  • Esileht
  • Haridus
    • Haridus
    • Ettevõtlus- ja karjääriõpe
    • Stipendiumid
    • Õpetajaamet
  • Noored
    • Noorteseire
  • Rajaleidja
  • IT ja inseneeria
    • Diginurk
    • Digiõppematerjalid
Haridus- ja Noorteameti blogi
31. mai 202231. mai 2022

Juhid on eeskujuks: seitse kooli andsid digiõppele hoogu arendusprojektidega!

Eelmisel nädalal lõpetasid DigiKiirendi programmi juhtide koolituse seitsme kooli juhtkonnad: Kunda Ühisgümnaasium, Laeva Põhikool, Pärnumaa Kutsehariduskeskus, Pärnu Saksa Tehnoloogiakool, Tallinna Teeninduskool, Tallinna Lasnamäe Mehaanikakool ja Ülenurme Gümnaasium. 

Pooleaastase juhtkonna koolituse “DigiJuht” (maht 39 akadeemilist tundi) eesmärk on toetada muutuste juhtimist koolis. Selleks ongi koolituse keskmes kogu kooli digiarengu muutuste ettevalmistamine ja juhtimine ning digitehnoloogia-alase projekti elluviimine, mida toetavad selliste võtmeteemade käsitlused nagu õppijate digipädevus kooli õppekavas, õpetajate digipädevuse arendamine ning digitaristu ja digiturvalisuse vajadused ning strateegiline planeerimine koolis.

Koolituse juhtivkoolitaja Airi Aavik ütles: “Muutuste juhtimine ei pruugi olla juhtimise lihtne ja loomulik osa, protsessijuhtimist on vaja näha laiemas kontekstis, manageerida riske, tegevusi, vahendeid ja teha endale selgeks, miks on muutust vaja ja mis selle tagajärjel paremaks muutub.” Ta lisas: “Meie koolitusel saavad osalejad üksteise kogemustest ja teekonnast õppida, lisaks toetame neid digiteemaliste kogemuslugude ja nn praktilise teooriaga digiarengute projektijuhtimisest.”

Airi Aavik

Digitargaks kooliks saadakse ikka juhtkonna eestvedamisel ja toetamisel!

Selleks planeeriti koolituse jooksul vahvad arendusprojektid (kooli nimel klikkides on võimalik tutvuda arendusprojekti tööprotsessi tutvustava ajajoonega):

  • Ülenurme Gümnaasiumis asuti arendama Digipanka, mis koondaks tulevikus kõikide ainete digitaalsed tunnikavad ning toetaks õpetajate kui digisisu loojate arengut.
  • Pärnumaa Kutsehariduskeskuse projektiks oli õpetajate digipädevuste hindamine ja arendamine, kus loodi õpetajale enda arengu jälgimiseks digipädevuse enesehindamise vorm ja viidi läbi arenguvestlused.
  • Kunda Ühisgümnaasiumis tegeleti kooli õppekava arendusega ning pandi paika kõik esimese kooliastme digipädevuse õpiväljundid.
  • Pärnu Saksa Tehnoloogiakoolis arendati digivara arenguvestluse läbiviimiseks ja toetamiseks.
  • Tallinna Teeninduskoolis juurutati ühist veebipõhist kalendrisüsteemi kooli kommunikatsiooni ja töö planeerimise toetamiseks.
  • Tallinna Lasnamäe Mehaanikakoolis tehti ettevalmistused õppematerjalide keskkonna ILIAS kasutuselevõtuks, mis sisaldab erinevaid võimalusi digiõppevara koondamiseks, jagamiseks ning õpianalüütika kogumiseks.
  • Laeva Põhikoolis loodi kooli kodulehekülg, sest ees ootab liitumine lasteaiaga ning vaja on kommunikatsioon ümber planeerida.

Parim projekt!

Janne Ojala

Osalejad valisid enda hulgast parimaks Pärnumaa Kutsehariduskeskuse õpetajate digipädevuse hindamise ja arendamise projekti. Kooli haridustehnoloog Janne Ojala selgitas, miks just selline projekti sai ette võetud: “Kuna digitehnoloogia kasutamise osatähtsus õppetöös on viimastel aastatel hüppeliselt tõusnud, sai juba uude arengukavasse üheks eesmärgiks püstitatud õpetajate digipädevuste  arendamine. Digikiirendi programm oli ideaalne võimalus sellega algust teha. Et õpetajatele efektiivset tuge pakkuda, tuli esmalt kaardistada hetkeolukord digipädevuste osas. Selleks võtsime aluseks DigCompEdu alusel loodud Eesti õpetajate digipädevusmudeli enesehindamise küsimustiku.” Ta lisas: “Projekti üheks ohuks oli, et enesehindamine on liiga subjektiivne. Selle maandamiseks viivad osakonnajuhatajad õpetajaga läbi arenguvestluse, kus koos arutatakse digipädevusmideli teemasid. Kaardistamise tulemusena teadvustab õpetaja oma arenguvajadusi digipädevuste osas ning kool saab tuge pakkuda nii koolituste kui ka riist- ja tarkvara soetamise näol.”

Lisaks juhtide koolitusele toimusid digivaldkonna koolitused ka õpetajatele. Koolides toimusid kas DigiKiirendi põhi- ja/või rätsepakoolitused. Koolituste täpsema kirjeldusega on huvilistel võimalik tutvuda DigiKiirendi programmi leheküljel.

Koolitusi korraldab Haridus- ja Noorteameti koolituskeskus. Tegevus viiakse ellu programmi “Pädevad ja motiveeritud õpetajad ning haridusasutuste juhid” tegevuse “Õpetajate ja koolijuhtide professionaalse arengu toetamine” 2014-2020.1.02.001002.02.15-0002 raames. Programmi elluviimist toetavad Euroopa Sotsiaalfond ja Eesti riik.

Käsiraamat koolidele!

DigiKiirendi arenguprogrammis osalenud koolide kogemuste põhjal on koostatud kogumik, mis kirjeldab teemade raamistikku, mida jälgida, et tagada suurema mõjuga digipädevuse areng nii õppijate kui ka õpetajate hulgas. Kooli vajaduste kaardistamine, digiõppe planeerimine, muutused õppimises ja õpetamises, digitaristu ja digiturvalisus ning digipädevuse lõimine kooli õppekavasse – nendele teemadele keskendutakse kogumikus peamiselt koolijuhi ja haridustehnoloogi, aga ka õpetaja vaatest.

DigiKiirendi kogumiku leiab siit.

Uued meeskonnad alustavad juba sügisel!

Augusti lõpus alustavad DigiKiirendi progammis juba järgmised viis kooli meeskonda, kes lisaks õpetajate ja juhtide koolitustele saavad ka haridustehnoloogilist nõustamist.

Lisainfo progammi kohta.

Lisa kommentaar Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Sildid

digioskused digipädevus digitaalne õppevara digiõppematerjalid digiõppevara dora pluss programm e-koolikott EKKAV ettevõtlus- ja karjääriõpe eTwinning etwinningeesti haridus huviharidus Kristjan Jaagu stipendium käitumisprobleemid laagrid lapsed mitteformaalne õpe NEET-staatuses noored noored noore õpetlase stipendium noorsootöö noorsootöötaja noorte heaks noorte hääl noortekeskne lähenemine noortelaagrid noorte osalus noorteseire noortevaldkond ProgeTiigri programm rahvusvaheline Rajaleidja riskioludes noored stipendiumid Study in Estonia Study in Europe targalt internetis taskuhääling teeviit tõrjutus vaimne tervis õpetajad õppematerjalid õppimine välismaal

Arhiiv

  • juuni 2025
  • mai 2025
  • aprill 2025
  • märts 2025
  • veebruar 2025
  • jaanuar 2025
  • detsember 2024
  • november 2024
  • oktoober 2024
  • september 2024
  • august 2024
  • juuli 2024
  • juuni 2024
  • mai 2024
  • aprill 2024
  • märts 2024
  • veebruar 2024
  • jaanuar 2024
  • detsember 2023
  • november 2023
  • oktoober 2023
  • september 2023
  • august 2023
  • juuli 2023
  • juuni 2023
  • mai 2023
  • aprill 2023
  • märts 2023
  • veebruar 2023
  • jaanuar 2023
  • detsember 2022
  • november 2022
  • oktoober 2022
  • september 2022
  • august 2022
  • juuli 2022
  • juuni 2022
  • mai 2022
  • aprill 2022
  • märts 2022
  • veebruar 2022
  • jaanuar 2022
  • detsember 2021
  • november 2021
  • oktoober 2021
  • september 2021
  • august 2021
  • juuli 2021
  • juuni 2021
  • mai 2021
  • aprill 2021
  • märts 2021

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet
harno@harno.ee

Harno sotsiaalmeedias

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet

harno@harno.ee

Haridus- ja Noorteamet (Harno) on Haridus- ja Teadusministeeriumi haldusala valitsusasutus, mis tegeleb Eesti riigi haridus- ja noortepoliitika rakendamisega. Meie eesmärk on pakkuda Eesti inimestele kvaliteetseid, kaasaegseid ja kõigile võrdselt kättesaadavaid võimalusi õppimiseks ja enesearenguks. Soovime, et iga inimene saaks luua endale personaalse õpitee kogu elukaareks.

©2025 Haridus- ja Noorteameti blogi | Powered by WordPress and Superb Themes!