Liigu sisu juurde
Menu
Haridus- ja Noorteameti blogi
  • Esileht
  • Haridus
    • Haridus
    • Ettevõtlus- ja karjääriõpe
    • Stipendiumid
    • Õpetajaamet
  • Noored
    • Noorteseire
  • Rajaleidja
  • IT ja inseneeria
    • Diginurk
    • Digiõppematerjalid
Haridus- ja Noorteameti blogi
20. apr. 202320. apr. 2023

Dora Pluss õpiränne viis kaugemale, kui oleks osanud unistada

Stipendiaat: Mark Mets 
Ülikool: Tallinna Ülikool 
Stipendium: Dora Pluss* doktorantide õpiränne 
Sihtkoht: Ameerika Ühendriigid 
Lähetuse pikkus: 4 kuud 

Pildil: Mark Vermonti ülikooli linnakus

Minu doktoriõpingute viimane semester möödus kaugemal kui ma oleksin aastaid tagasi oodata osanud, nimelt USAs. Valisin sihtkohaks Vermonti ülikooli ning nende keerukate süsteemide uurimise keskuse. Nii keerukate süsteemide kui ka kultuuriandmetega tegelevad uurimisgruppe on pigem vähe ning Vermonti ülikool on selles igati tasemel. 

Kuidas on see seotud minu enda uurimisteemaga? Ma olen Tallinna Ülikoolis kultuuriuuringutes ja humanitaaria taustaga, kuid tegelen doktorantuuris kultuuriandmete uurimisega. See tähendab, et kasutan suurandmeid, nagu Twitteri säutsud, või siis veebiajakirjade artikleid läbi aastate, et leida üldisemaid palja silmaga raskesti märgatavaid kultuuritrende. Uurimise keskmes on seejuures küsimus, et kuidas teiste kultuurigruppide kujutamine muutub. Näiteks millal on see ühetaolisem ja mitmekesisem ning millal positiivsem või negatiivsem. Selleks kasutan nii masinõpet kui ka teisi arvutusliku tekstiuurimise meetodeid ning arutlen nende meetodite sobivuse üle kultuurisemiootika konteksti. 

Vermonti ülikoolis tutvusin mitmete arvutuslike meetoditega ning rõhk oli nimelt Twitteri andmete uurimisel. Kuid lisaks sealsele teadmiste pagasile, oli ka ülikool ise hea kogemus. Suhtlesin peamiselt magistritudengitega, kellest mitmel oli sarnaselt minule pigem humanitaarteaduslik taust ja nüüd keskendusid andmeteadusele. Ka ülikool ise oli raskesti võrreldav, sest erinevalt Eesti ülikoolidest on USAs kampused, ehk küllalti eraldiseisvad linnakud, kus ülikool asub. Seal olid peamiselt nooremad tudengid, kuid see oli osalt omaette maailm, kuid siiski linnale küllaltki lähedal, sest kõik peale bakatudengite elasid väljaspool.  

Keerukate süsteemide keskuse tudengiseminaris ettekannet andmas

Vermonti ise asub USA põhjaosas, kohe Kanada Montreali linna all. Kuigi USAs on tõepoolest kõik suurem või tihti tundub elu nii ühel kui teisel viisil äärmuslikum. Ülikoolilinn üsna väike, Pärnu suurune. Imekombel sai seal ka ilma autota liikuda, ning alates koroonaajast sõitis lausa tasuta ühistransport, mis on USA kohta üllatav. Tegemist oli seejuures ka ühe kõige liberaalsema osariigiga, kuid tihti leidsin end Põhja-Euroopa standardeid taga igatsemas. Selle vastu aitas muidugi lai valik Macha Latte‘sid ja lõputu hulk mägiseid matkaradu. 

Seeläbi sain kahtlemata hea kogemuse nii akadeemilises kui ka kultuurilises mõttes. Samuti sain tuttavaks vahvate inimestega mitmetest osariikidest ning mõnega suhtlen ka jätkuvalt edasi. Eks edukas vahetus peakski muuseas pakkuma täiesti uusi sidemeid ning pilku teise maailma. Eelkõige doktoriõpingutes on seelaadne väliskogemus aga vältimatu, kui teha uurimistööd, mis proovib enda ülikooli pakutavatest oskustest kaugemale vaadata. Lõpetuseks, see vahetus oli minu magistriõppe Erasmusest vägagi erinev, kuid mõlemal juhul silmaringi avardav ning enda valdkonnas kriitikameelt kasvatav.


* Programmi “Dora Pluss” eesmärk on suurendada Eesti kui õppimise ja teadustöö tegemise koha tuntust ja atraktiivsust ning tõsta meie kõrghariduse rahvusvahelist konkurentsivõimet. Programmi viidi ellu perioodil 2015–2022 Euroopa Regionaalarengu fondi kaudu ning struktuuritoetuste abil 

Lisa kommentaar Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Sildid

digioskused digipädevus digitaalne õppevara digiõppematerjalid digiõppevara dora pluss programm e-koolikott EKKAV ettevõtlus- ja karjääriõpe eTwinning etwinningeesti haridus huviharidus Kristjan Jaagu stipendium käitumisprobleemid laagrid lapsed mitteformaalne õpe NEET-staatuses noored noored noore õpetlase stipendium noorsootöö noorsootöötaja noorte heaks noorte hääl noortekeskne lähenemine noortelaagrid noorte osalus noorteseire noortevaldkond ProgeTiigri programm rahvusvaheline Rajaleidja riskioludes noored stipendium stipendiumid Study in Estonia targalt internetis taskuhääling teeviit tõrjutus vaimne tervis õpetajad õppematerjalid õppimine välismaal

Arhiiv

  • juuni 2025
  • mai 2025
  • aprill 2025
  • märts 2025
  • veebruar 2025
  • jaanuar 2025
  • detsember 2024
  • november 2024
  • oktoober 2024
  • september 2024
  • august 2024
  • juuli 2024
  • juuni 2024
  • mai 2024
  • aprill 2024
  • märts 2024
  • veebruar 2024
  • jaanuar 2024
  • detsember 2023
  • november 2023
  • oktoober 2023
  • september 2023
  • august 2023
  • juuli 2023
  • juuni 2023
  • mai 2023
  • aprill 2023
  • märts 2023
  • veebruar 2023
  • jaanuar 2023
  • detsember 2022
  • november 2022
  • oktoober 2022
  • september 2022
  • august 2022
  • juuli 2022
  • juuni 2022
  • mai 2022
  • aprill 2022
  • märts 2022
  • veebruar 2022
  • jaanuar 2022
  • detsember 2021
  • november 2021
  • oktoober 2021
  • september 2021
  • august 2021
  • juuli 2021
  • juuni 2021
  • mai 2021
  • aprill 2021
  • märts 2021

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet
harno@harno.ee

Harno sotsiaalmeedias

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet

harno@harno.ee

Haridus- ja Noorteamet (Harno) on Haridus- ja Teadusministeeriumi haldusala valitsusasutus, mis tegeleb Eesti riigi haridus- ja noortepoliitika rakendamisega. Meie eesmärk on pakkuda Eesti inimestele kvaliteetseid, kaasaegseid ja kõigile võrdselt kättesaadavaid võimalusi õppimiseks ja enesearenguks. Soovime, et iga inimene saaks luua endale personaalse õpitee kogu elukaareks.

©2025 Haridus- ja Noorteameti blogi | Powered by WordPress and Superb Themes!