Liigu sisu juurde
Menu
Haridus- ja Noorteameti blogi
  • Esileht
  • Haridus
    • Haridus
    • Ettevõtlus- ja karjääriõpe
    • Stipendiumid
    • Õpetajaamet
  • Noored
    • Noorteseire
  • Rajaleidja
  • IT ja inseneeria
    • Diginurk
    • Digiõppematerjalid
Haridus- ja Noorteameti blogi
17. dets. 202117. dets. 2021

Pärnumaa paistab silma rahvusvaheliselt aktiivsete koolide poolest

Autor: Madli Leikop

eTwinningu kooli märgiga tunnustatakse Euroopas õppeasutusi, kes on teistele eeskujuks rahvusvahelises koostöös ehk eTwinningus. eTwinningu projektid on veebipõhised. Nii saab n-ö ühte klassiruumi kokku tuua õpilased praktiliselt üle maailma, aga ennekõike hõlmab eTwinning Euroopa koole: nende virtuaalne võrgustik on aktiivsem kui kunagi varem.

Eesti koolide ja lasteaedade hulgas on 2020 – 2022 aastal 18 eTwinningu kooli märgiga tunnustatud õppeasutust. Tervelt üks kolmandik neist asub Pärnumaal: Pärnu Kuninga Tänava Põhikool, Pärnu Ühisgümnaasium, Pärnu Koidula Gümnaasium, Pärnu Mai Kool,  Surju Kool ja Paikuse Kool. Need koolid teevad juba aastaid eTwinningus head tööd, kaasatud on palju õpetajaid ning koolis on rahvusvahelist projektitööd toetav õhkkond. Märgi saanud koolid on eeskujud digitehnoloogia kasutuses, e-turvalisuses, õpetajate kutsealases arengus, tavatunnist erinevate võimaluste pakkumises õpilastele.

eTwinningu kogemustest rääkisid Pärnu Koidula Gümnaasiumi haridustehnoloog Tiiu Leibur, Pärnu Kuninga Tänava Põhikooli projektijuht Liis Raal-Virks, Surju Kooli õpetaja Ave Kartau ning Paikuse Kooli õppejuht Angela Taggo.

Kuidas jõutakse rahvusvahelise koostöö ja eTwinningu juurde?

Projektõpe pakub uusi elamusi õpetajatele ja õpilastele, koolis on üks tugev eTwinningu eestvedaja ja nii liitub tvinnimisega rohkem kolleege, esimene eTwinningu projekt oli edukaks ja see andis tõuke edasi tegeleda, eTwinning pakub õpetajatele koolitusi, õpilased on uudishimulikud ja tahavad tutvuda teiste maade kultuuridega – see on väike loetelu põhjustest. Küll on iseloomulik, et neis koolides tehakse eTwinningu projekte juba aastaid (aastakümneid),  Pärnu Koidula Gümnaasiumis koguni 2005. aastast ehk eTwinningu sünniaastast alates. “eTwinningu algusaastatel oli rahvusvaheline koostöö väga eriline ning pakkus väga suurt huvi kõikidele osalejatele. Kõige südamelähedasemad on meie esimene projekt ning tänavu koostöös Leeduga tehtud distantsõpet analüüsiv koostööprojekt. Projekte tunnustati Euroopa kvaliteedimärgiga,” tõi Tiiu Leibur näiteks.

„Rahvusvaheline koostöö on alati koolielu rikastav nii õpilastele kui õpetajatele: suureneb teadmiste pagas, arenevad koostööoskused ja sõprussidemed ning lugupidamine erinevate kultuuride suhtes“, toob Paikuse Kooli õppejuht Angela Taggo esile rahvusvahelise koostöö lisaväärtust.

Liis Raal-Virksi sõnul on Kuninga tänava põhikooli seni edukaim projekt “Let´s Read and Write Through 21st Century Europe”, mida tunnustati 2020. aastal Eesti eTwinningu projektivõistlusel kui parimat eTwinningu ja Erasmuse koostööprojekti. “Soovisime tõsta algklasside õpilaste lugemishuvi, arendada nende kirjutamis- ja lugemisoskusi. Esimesel aastal loodi näiteks ühiskirjutamise meetodil ainulaadne lasteraamat “Maagiline gloobus”, kus iga osa kirjutasid ühe partnerkooli õpilased ning illustreerisid mõne teise partnerkooli lapsed. Eesti õpilased said illustreerida peatükki, mille kirjutasid Prantsuse lapsed, ning ise lõid nad raamatu kolmanda peatüki, kus peategelased satuvad maagilise gloobuse abiga Eestisse, käivad laulupeol ning keskööl kohtuvad ristteel vanapaganaga. Lisaks valmis kultuuriteemaline veebiajakiri, lavastati partnerriikide muinasjutte; korraldati maskeraade, kus riietuti partnerriikide raamatutegelasteks, tehti interaktiivseid ülesandeid,” kirjeldas Raal-Virks.

Projekti „Let’s Read and Write Through 21st Century Europe“ ühiskirjutamise meetodil valminud ainulaadne lasteraamat “Maagiline gloobus“ 

“Väga tore oli 2012-2013 projekt Läti Ruhja kooliga. Lootsime, et lisaks kooli tutvustamisele ja kirjavahetusele kasvab sellest välja midagi enamat, sest Ruhja asub Surjust vaid 70 km kaugusel. Nii läkski,” meenutas Ave Kartau üht Surju kooli projekti. “Üks meie õpetaja oskab läti keelt, õppisimegi siis  lätikeelseid viisakusväljendeid ja dialooge ning esitasime neid kontserdil. Kõik olid väga emotsionaalsed, lehvitasid Eesti ja Läti lippe. Läksime Lätti vastukülaskäigule, kõik algklassilapsed ja mitmed vanemadki, kes aitasid transpordiga. Nii läks pikk autorong Surjust Ruhja. See oli esimene laste, vanemate ja õpetajate ühine välismaareis, meie jaoks oli tõeline pidu korraldatud!”

Lätlased Surju kooli olümpiamängudel esindamas Läti riiki
Iga Surju õpilane sai omale sõbraks Ruhja õpilase

Angela Taggo toob esile projekti „Go For Literacy to Enlighten your Future“. Projekti käigus uuriti ja rakendati erinevaid strateegiaid kirjanduse käsitlemisel ja õpetamisel. Kõik partnerkoolid võrdlesid oma koolis rakendatavaid metoodikaid, koostati ühiseid juhendmaterjale, katsetati partnerite kogemusi. eTwinningus suhtlesid nii õpilased kui ka õpetajad. Projekti tulemusena omandati oskusi ja viise, kuidas õpilaste lugemisoskust parandada ja huvi kirjanduse ning lugemise vastu suurendada.

Mida on rahvusvahelises projektitöös ja eTwinningus osalemine teile endale, õpilastele ja koolile andnud?

Tiiu Leibur: See on õpetanud aja planeerimist, arendanud vastutustunnet ning koostööoskusi, võõrkeele- oskusi. Kõige olulisem on aineülene veebipõhine koostöö ning digivahendite kasutamine uute teadmiste ja oskuste arendamisel. eTwinning annab hea võimaluse teha rahvusvahelist koostööd uurimus-, probleem- ja projektõppe abil, arendada silmaringi ja samas leida ka uusi sõpru.

Angela Taggo: Olenevalt projekti teemast oleme kaasanud projektidesse õpilasi erinevatest klassidest ja see on liitnud õpilasi ning tekitanud suurema meie-tunde. Huvitavad on olnud ka need projektid, kus ühe teema piires on koostööd teinud erinevate ainete õpetajad. Juhtkond on alati projektitööd soosiv ja innustav olnud

Liis Raal-Virks: Pärnu Kuninga tänava põhikoolis osalevad eTwinningu ja Erasmus+ projektides kõik klassid esimesest kuni üheksandani ning teatud tegevustesse on kaasatud ka kooli a-klassid ehk HEV-õpilased. Projektid on lastele harjumuspärane ja oodatud osa õppetööst, projektitööd tehakse kas korra nädalas või mõned korrad kuus. Projektitöö on põimitud ainetundidesse ning tegevusi juhendavad justnimelt aineõpetajad: klassiõpetajad, inglise keele õpetajad, arvutiõpetaja, loodusainete õpetajad, eesti keele, kehalise kasvatuse õpetajad, kunstiõpetajad, ajaloo ja ühiskonnaõpetuse, geograafia ja inimeseõpetuse õpetaja ja vahel ka kooli huvijuht ja projektijuht. Meie koolis on õpetajatest umbes 65% tegevad rahvusvahelises projektitöös. See on soodustanud ainetevahelist lõimingut, õpiülesanded on seotud reaalse eluga. Õpilased ja õpetajad on teinud meeskonnatööd nii kooli kui rahvusvahelisel tasandil, on arenenud inglise keele ja arvuti kasutamise oskus.

Ave Kartau: Tänu eTwinningule oleme leidnud häid koostööpartnereid nii Eestist kui välismaalt. Oleme õppinud koostööd tegema teiste koolidega, õppinud tundma teisi kultuure, arendanud inglise keele oskust. Kindlasti oleme õppinud kasutama paremini tehnilisi vahendeid ning avastanud ka uusi. Silmaring on avardunud.

Projektides on osalenud koos erinevad klassid ja õpetajad. Rõõmustab see, et kui kolleege kutsuda, siis nad tulevad ja panustavad. Näiteks kunstiõpetaja on juhendanud õpilaste kunstitöid projekti jaoks, logopeed on harjutanud lastega selget diktsiooni, kooli IT-juht aidanud salvestada helifaile.

eTwinningu koolitused on olnud suurepärased. Eelnevalt eTwinningus omandatud tehnilised jm oskused ning meetodid tulid distantsõppe ajal väga suureks kasuks. eTwinninguga tegelevatel õpetajatel oli ilmselt lihtsam distantsõppega kohaneda.


  • 19.01.2022 eTwinningu veebiseminar “Rahvusvaheliselt aktiivsed Eesti koolid: Võru Kreutzwaldi Kool ja Luunja Keskkool” Registreerumine ja lisainfo: https://koolitus.edu.ee/training/6774
  • 02.02.2022 eTwinningu veebiseminar “Rahvusvaheliselt aktiivsed Eesti koolid ja lasteaiad: Viljandi Jakobsoni Kool, Lasnamäe Põhikool, Tallinna Sõbrakese Lasteaed”. Registreerumine ja lisainfo: https://koolitus.edu.ee/training/6781

eTwinningu programmi kaasrahastab Euroopa Liidu Erasmus+ programm. Seda viib Eestis ellu Haridus- ja Noorteamet. Etwinningu kodulehekülg: www.harno.ee/etwinning

Lisa kommentaar Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Sildid

digioskused digipädevus digitaalne õppevara digiõppematerjalid digiõppevara dora pluss programm e-koolikott EKKAV ettevõtlus- ja karjääriõpe eTwinning etwinningeesti haridus huviharidus Kristjan Jaagu stipendium käitumisprobleemid laagrid lapsed mitteformaalne õpe NEET-staatuses noored noored noore õpetlase stipendium noorsootöö noorsootöötaja noorte heaks noorte hääl noortekeskne lähenemine noortelaagrid noorte osalus noorteseire noortevaldkond ProgeTiigri programm rahvusvaheline Rajaleidja riskioludes noored stipendium stipendiumid Study in Estonia targalt internetis taskuhääling teeviit tõrjutus vaimne tervis õpetajad õppematerjalid õppimine välismaal

Arhiiv

  • august 2025
  • juuli 2025
  • juuni 2025
  • mai 2025
  • aprill 2025
  • märts 2025
  • veebruar 2025
  • jaanuar 2025
  • detsember 2024
  • november 2024
  • oktoober 2024
  • september 2024
  • august 2024
  • juuli 2024
  • juuni 2024
  • mai 2024
  • aprill 2024
  • märts 2024
  • veebruar 2024
  • jaanuar 2024
  • detsember 2023
  • november 2023
  • oktoober 2023
  • september 2023
  • august 2023
  • juuli 2023
  • juuni 2023
  • mai 2023
  • aprill 2023
  • märts 2023
  • veebruar 2023
  • jaanuar 2023
  • detsember 2022
  • november 2022
  • oktoober 2022
  • september 2022
  • august 2022
  • juuli 2022
  • juuni 2022
  • mai 2022
  • aprill 2022
  • märts 2022
  • veebruar 2022
  • jaanuar 2022
  • detsember 2021
  • november 2021
  • oktoober 2021
  • september 2021
  • august 2021
  • juuli 2021
  • juuni 2021
  • mai 2021
  • aprill 2021
  • märts 2021

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet
harno@harno.ee

Harno sotsiaalmeedias

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet

harno@harno.ee

Haridus- ja Noorteamet (Harno) on Haridus- ja Teadusministeeriumi haldusala valitsusasutus, mis tegeleb Eesti riigi haridus- ja noortepoliitika rakendamisega. Meie eesmärk on pakkuda Eesti inimestele kvaliteetseid, kaasaegseid ja kõigile võrdselt kättesaadavaid võimalusi õppimiseks ja enesearenguks. Soovime, et iga inimene saaks luua endale personaalse õpitee kogu elukaareks.

©2025 Haridus- ja Noorteameti blogi | Powered by WordPress and Superb Themes!