Liigu sisu juurde
Menu
Haridus- ja Noorteameti blogi
  • Esileht
  • Haridus
    • Haridus
    • Ettevõtlus- ja karjääriõpe
    • Stipendiumid
    • Õpetajaamet
  • Noored
    • Noorteseire
  • Rajaleidja
  • IT ja inseneeria
    • Diginurk
    • Digiõppematerjalid
Haridus- ja Noorteameti blogi
Lapsed istuvad tunnis ja kuulavad õpetajat.
15. mai 202315. mai 2023

Õpetajaamet on väärt, et see endale valida!

Artikli autor: Veronika Grigorjev, Tallinna Tõnismäe Riigigümnaasium

Õpetajaamet on väärt, et see endale valida. Kui oleksin alustava õpetajana teadnud, mis mind ees ootab, ei oleks see kuidagi andnud paremat ettevalmistust. Minu tähelepanekud õpetajaks olemise teekonnast:

1. etapp: tuleb teha 2 elumuutvat otsust – omandada õpetajakutse ja seejärel asuda kooli tööle. Riiulile tolmu koguma jäetud õpetajakutse tunnistus ei sobi, tuleb päriselt mõne kooli uksest sisse astuda.

2. etapp: tekib arusaam, et kõik koolis õpitu ja heade kolleegide soovitused päriselus ja sinu tunnis lihtsalt ei tööta. Tuleb alustada oma meetodite leiutamisega, et tundidesse elu sisse tuleks ja õpilased päriselt õppima hakkaksid. Siin etapis on kõige olulisem koostöö õpilasega. Tunne huvi, kuidas tema tahaks õppida!

3. etapp: tundide ettevalmistuseks ei kulu enam aega ja kõik töötavad meetodid kukuvad justkui iseenesest varrukast. Eksisteerib oht, et mida rohkem õpilased õpivad ja tunnis on vaatamata tõsisele mõttetööle üsna lõbus, seda kadedamaks muutuvad sinu kolleegid. Kutsu nad oma tundi!

4. etapp: oledki päriselt õpetaja – silm särab ja lood homset.

Kõik etapid võivad mitme muutuja (õpilaste arv klassis, kooli eripära, kolleegid jne) tõttu võtta aega aastast kuni mitmeni. Õpi õpetajaks ja katseta, kas töötab. Allaandmine ei käi komplekti!

Õpetajaks võib saada lapsepõlveunistusest pärit kindla veendumuse tõttu, samas võib õpetajaks olemise teekond alata täiesti juhuslikult. Mõlemal juhul ei ole kõige olulisem algus, vaid valitud teele püsima jäämine. Sest takistusi on piisavalt, et iga teine töökoht hakkaks tunduma parem, tasuvam või vähemate töötundidega. Nagu rallisõitja kulgeb etapist etappi ja loeb iga sekund, alustab ka õpetaja oma järjekordset õppeaastat juba augustis, lõpetab jaanipäevaks ja tõesti – iga sekund omab tähendust, et panna õppijad pingutama. Kui legend on toimiv, et kurvilisel teel mitte välja kihutada, saab õpetajatööst väga suurt rõõmu tunda. Õpetajana veab sul, sest sul on klasside viisi ägedaid noori inimesi, kes on ausad, kui sina oled aus nende vastu ning sõbralikud ja vastutulelikud, kui sa lased neil seda olla.

Minu jaoks on teekond õpetajana kestnud juba üle 20 aasta. Tunnen ennast nagu rallisõitja, kellel on väga vinge kaardilugeja, sest kui üksikud ohtlikud momendid välja arvata, olen ikka teel. Ja ikka veel seda meelt, et õpetajatöö on parim võimalikest.

Lisa kommentaar Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Sildid

digioskused digipädevus digitaalne õppevara digiõppematerjalid digiõppevara dora pluss programm e-koolikott ettevõtlus- ja karjääriõpe eTwinning etwinningeesti haridus huviharidus Kristjan Jaagu stipendium käitumisprobleemid laagrid lapsed mitteformaalne õpe NEET-staatuses noored noored noore õpetlase stipendium noorsootöö noorsootöötaja noorte heaks noorte hääl noortekeskne lähenemine noortelaagrid noorte osalus noorteseire noortevaldkond ProgeTiiger rahvusvaheline Rajaleidja riskioludes noored stipendium stipendiumid Study in Estonia Study in Europe targalt internetis taskuhääling teeviit tõrjutus vaimne tervis õpetajad õppematerjalid õppimine välismaal

Arhiiv

  • oktoober 2025
  • september 2025
  • august 2025
  • juuli 2025
  • juuni 2025
  • mai 2025
  • aprill 2025
  • märts 2025
  • veebruar 2025
  • jaanuar 2025
  • detsember 2024
  • november 2024
  • oktoober 2024
  • september 2024
  • august 2024
  • juuli 2024
  • juuni 2024
  • mai 2024
  • aprill 2024
  • märts 2024
  • veebruar 2024
  • jaanuar 2024
  • detsember 2023
  • november 2023
  • oktoober 2023
  • september 2023
  • august 2023
  • juuli 2023
  • juuni 2023
  • mai 2023
  • aprill 2023
  • märts 2023
  • veebruar 2023
  • jaanuar 2023
  • detsember 2022
  • november 2022
  • oktoober 2022
  • september 2022
  • august 2022
  • juuli 2022
  • juuni 2022
  • mai 2022
  • aprill 2022
  • märts 2022
  • veebruar 2022
  • jaanuar 2022
  • detsember 2021
  • november 2021
  • oktoober 2021
  • september 2021
  • august 2021
  • juuli 2021
  • juuni 2021
  • mai 2021
  • aprill 2021
  • märts 2021

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet
harno@harno.ee

Harno sotsiaalmeedias

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet

harno@harno.ee

Haridus- ja Noorteamet (Harno) on Haridus- ja Teadusministeeriumi haldusala valitsusasutus, mis tegeleb Eesti riigi haridus- ja noortepoliitika rakendamisega. Meie eesmärk on pakkuda Eesti inimestele kvaliteetseid, kaasaegseid ja kõigile võrdselt kättesaadavaid võimalusi õppimiseks ja enesearenguks. Soovime, et iga inimene saaks luua endale personaalse õpitee kogu elukaareks.

©2025 Haridus- ja Noorteameti blogi | Powered by WordPress and Superb Themes!