Liigu sisu juurde
Menu
Haridus- ja Noorteameti blogi
  • Esileht
  • Haridus
    • Haridus
    • Ettevõtlus- ja karjääriõpe
    • Stipendiumid
    • Õpetajaamet
  • Noored
    • Noorteseire
  • Rajaleidja
  • IT ja inseneeria
    • Diginurk
    • Digiõppematerjalid
Haridus- ja Noorteameti blogi
8. juuni 202318. juuli 2023

Noore Õpetlase stipendiumi toel Hollandisse tsirkusekunsti õppima!

Pildil: hetk grupi etendusest „The Pourquoi Project“, Charlotte Hofer 2023

Nimi: Mia Erika Peterson
Gümnaasium: Tallinna Kristiine Gümnaasium
Sihtriik: Holland
Väliskõrgkool: Codarts University for the Arts
Eriala: tsirkusekunst
Stipendiumi saamise aasta: 2022

Otsustasin välisriigis õppimise kasuks, sest eriala, mis mind kõige rohkem köitis, kahjuks Eestis ei õpetata. Nimelt olen 10. eluaastast alates tegelenud tsirkusega ning gümnaasiumi lõpuks oli mul selge, mida tahan edasi õppida, kuid Baltimaades tsirkuse kõrgkoole ei leidu. Kõige lähem kool oleks minu jaoks olnud Soomes, kuid otsustasin veidi kaugemale vaadata.

Potentsiaalseid kõrgkoole otsides ja nende õppeprogramme lugedes sai mulle selgeks, et enamikes nendest on prantsuse keele valdamine üsna vajalik. Kuna mul see oskus puudus, kitsenes võimalike koolide valik märgatavalt. Siiski jäi mulle üks kool eriliselt silma – Rotterdamis asuv kunstikõrgkool Codarts, mis pakub ka programmi “Bachelor of Circus Arts”. Õppekeel koolis on inglise keel ning tutvustavate tekstide, piltide ja videote järgi tundus tegemist olevat väga kena ja sõbraliku kooliga. Oma ala professionaalidelt kuulsin ka, et tegemist on Euroopas hinnatud tsirkusekooliga, mis on viimastel aastatel oma taset oluliselt arendanud. Otsustasin proovida ning minna katsetele. Üllataval kombel osutusingi valituks. See oli ootamatu, sest üldiselt eelneb tsirkusekõrgharidusele ettevalmistuskool, kuid mina olin aastaid käinud vaid noorte tsirkuses (huvihariduse vormis). Kogemus, mille katsetelt sain, kinnitas mulle, et see on see koht, kus ma tahan õppida. Ruumid ja võimalused on kõik, mida tsirkuseõpilase hing tahta võib. Üldine atmosfäär on imeline ja koolipere ülimalt kokkuhoidev ja hooliv.

Nii oligi 2022. aasta aprilli keskpaigaks selge, et lähen õppima Hollandisse. Oli veider, kuid samal ajal väga rahustav mõelda, et ma pole veel keskkooligi lõpetanud, kuid juba on mul õppekoht välisriigi kõrgkoolis kindlustatud. Kuid päris stressivabalt õppima asumine siiski ei kulgenud. 

Elukoha leidmine Rotterdamis on väga keeruline. Nõudlus korterite järele on suur ning ülikoolil puudub oma ühiselamu. Et elukohta leida, peab läbi vaatama lõputult palju rendikuulutusi ja kirjutama taotlusi, millest enamikule vastust ei saagi. Lisaks raskendab otsinguid üliõpilase staatus – paljud korteriomanikud eelistavad stabiilse töökohaga inimesi. Suvel enne õppima asumist õnnestus küll esialgne elukoht leida, kuid selle hind ja asukoht polnud ideaalsed, nii et hetkel (2023 märts) olen taas korteriotsingutel.

Esimestel kuudel Hollandis vapustas mind kõige rohkem see paberite hulk, mis postkastist sisse voolab. Erinevalt Eestist, kus väga suur osa asjaajamistest on võimalik korda ajada elektrooniliselt, on Hollandis siiani käigus päris kirjapost.

  

Pilt esimesest soolost „Kaamos“, Benedikt Löffler 2022

Arved, vajalikud dokumendid elamiseks ning naabruskonda puudutavad uudised jõuavad sinuni läbi paberümbrikute. Kirjade hunnik, mis mu sahtlitesse ja kappide peale on kogunenud, ületab mitmekordselt seda kirjade hulka, mida ma seni terve elu jooksul olen saanud. 

Oma kooliga olen aga väga rahul. Õppeprogramm on väga heal tasemel ning seda õpetavad tõelised oma ala spetsialistid. Tänu kõrgtasemel füüsilisele ettevalmistusele ning erinevatele erialatundidele, saan tuleviku tarbeks hea ja laiapõhjalise oskustepagasi. Kuigi õppetöö on füüsiliselt väga koormav, on meil õnneks mitmeid tunde ka loovuse arendamiseks, samuti teooriatunde, et omandada spetsiifilisi teadmisi, mis toetavad treeninguid ning hiljem artistina töötamist. Samuti on toetav füüsiline õppekeskkond –  koolimaja on ehitatud paar aastat tagasi, nii et funktsionaalsusest, mugavusest ega esteetilisusest seal puudust ei ole. Läbimõeldud ja mugav interjöör on tegelikult hädavajalik, sest õpilased veedavad koolimajas suurema osa oma argipäevast. On päris tavaline, et viibin koolis 10 tundi. Pikematel ja tegusematel päevadel võib juhtuda, et avastan end juba 12ndat tundi koolimajas viibivat.

Kuna õpe on nii füüsiliselt kui ka vaimselt koormav, on Codarts välja arendanud tugiprogrammi nimega “Student Life”. Programm hõlmab füsioterapeudi, massööri, mental coach’i, toitumisspetsialisti, performance coach’i teenuseid ning palju muud. Kõik õpilased saavad endale tasuta soovitud spetsialisti juures aja kinni panna ning saada enda vajadustele vastavat abi.

Neile, kes mõtlevad samuti välisriiki õppima asumisele või kes pole veel Eestis pakutavatest erialadest endale meelepärast leidnud, soovitan kindlasti proovida välismaal elamist ja õppimist. Kuigi paljud asjad saavad olema keerulisemad kui Eestis, on kogemus, mille saad, seda ekstrapingutust igati väärt. Soovitan elamiskoha otsimist varakult alustada ning end sihtriigi tingimuste ja eripäradega kurssi viia. Söögitegemise oskus on kuldaväärt, kuna ise süüa tehes hoiad raha kokku. Kui veel seda päriselt ei oska, siis alati on võimalik jooksvalt õppida. Kindlasti on kasulik kõigil arvetel ja maksudel silm peal hoida, et midagi üle tähtaja ei läheks ning iga kiri, mis postkasti jõuab, on mõistlik kohe lahti teha. Kui kohalikku keelt alguses ei valda, siis Google Translate aitab alati nii toidupoes, kirju või ka tänaval silte lugedes.

Kuigi see ei saa olema alati lihtne, tasub ikkagi minna, proovida ja kogeda. Saad eluks kaasa tohutu kogemustepagasi, näed erinevaid kultuure ja inimesi ning lood ühendused valitud eriala spetsialistidega väljaspool Eestit.

Mia Erika Peterson

Kuigi see ei saa olema alati lihtne, tasub ikkagi minna, proovida ja kogeda. Saad eluks kaasa tohutu kogemustepagasi, näed erinevaid kultuure ja inimesi ning lood ühendused valitud eriala spetsialistidega väljaspool Eestit. Nii et üleliia muretseda pole vaja, vaid minna ja võtta see võimalus vastu!

Rohkem infot stipendiumi kohta: https://harno.ee/noore-opetlase-stipendium

Lisa kommentaar Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Sildid

digioskused digipädevus digitaalne õppevara digiõppematerjalid digiõppevara dora pluss programm e-koolikott EKKAV ettevõtlus- ja karjääriõpe eTwinning etwinningeesti haridus huviharidus Kristjan Jaagu stipendium käitumisprobleemid laagrid lapsed mitteformaalne õpe NEET-staatuses noored noored noore õpetlase stipendium noorsootöö noorsootöötaja noorte heaks noorte hääl noortekeskne lähenemine noortelaagrid noorte osalus noorteseire noortevaldkond ProgeTiigri programm rahvusvaheline Rajaleidja riskioludes noored stipendium stipendiumid Study in Estonia targalt internetis taskuhääling teeviit tõrjutus vaimne tervis õpetajad õppematerjalid õppimine välismaal

Arhiiv

  • september 2025
  • august 2025
  • juuli 2025
  • juuni 2025
  • mai 2025
  • aprill 2025
  • märts 2025
  • veebruar 2025
  • jaanuar 2025
  • detsember 2024
  • november 2024
  • oktoober 2024
  • september 2024
  • august 2024
  • juuli 2024
  • juuni 2024
  • mai 2024
  • aprill 2024
  • märts 2024
  • veebruar 2024
  • jaanuar 2024
  • detsember 2023
  • november 2023
  • oktoober 2023
  • september 2023
  • august 2023
  • juuli 2023
  • juuni 2023
  • mai 2023
  • aprill 2023
  • märts 2023
  • veebruar 2023
  • jaanuar 2023
  • detsember 2022
  • november 2022
  • oktoober 2022
  • september 2022
  • august 2022
  • juuli 2022
  • juuni 2022
  • mai 2022
  • aprill 2022
  • märts 2022
  • veebruar 2022
  • jaanuar 2022
  • detsember 2021
  • november 2021
  • oktoober 2021
  • september 2021
  • august 2021
  • juuli 2021
  • juuni 2021
  • mai 2021
  • aprill 2021
  • märts 2021

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet
harno@harno.ee

Harno sotsiaalmeedias

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet

harno@harno.ee

Haridus- ja Noorteamet (Harno) on Haridus- ja Teadusministeeriumi haldusala valitsusasutus, mis tegeleb Eesti riigi haridus- ja noortepoliitika rakendamisega. Meie eesmärk on pakkuda Eesti inimestele kvaliteetseid, kaasaegseid ja kõigile võrdselt kättesaadavaid võimalusi õppimiseks ja enesearenguks. Soovime, et iga inimene saaks luua endale personaalse õpitee kogu elukaareks.

©2025 Haridus- ja Noorteameti blogi | Powered by WordPress and Superb Themes!