eTwinning on lasteaia-, üldharidus- ja kutsekoolide õpetajatele mõeldud virtuaalne platvorm ning koostöövõrgustik. See võimaldab õppida nii Eesti kui ka välismaa kolleegidelt, jagada häid kogemusi ning osaleda koos lastega rahvusvahelistes õpiprojektides.
Mis on eTwinningu riiklik kvaliteedimärk ja miks seda taotleda?
eTwinningu riiklikku kvaliteedimärki saab taotleda iga õpetaja, kes on aktiivselt osalenud rahvusvahelises eTwinningu projektis European School Education platvormil (ESEP). eTwinningu riiklik kvaliteedimärk on tunnustus õpetajale tema hästi tehtud ja kvaliteetse rahvusvahelise eTwinningu projektitöö eest. Märgi taotlemiseks peab projekt olema rahvusvaheline, ehk selle algatajad peavad olema eri riikide õppeasutusest.
Projekti kvaliteeti hinnatakse 5 valdkonnas:
- koostöö partnerite vahel;
- IKT kasutamine;
- pedagoogiline lähenemine;
- õppekava lõimimine;
- tulemused, dokumentatsioon ja levitamine.
Head projekti iseloomustab läbimõeldud projektiidee, arvestamine kõigi viie valdkonnaga ning iga kaasatud õpetaja selge ja nähtav roll. Hindamine tugineb õpetajate ja nende projektis osalevate õpilaste reflektsioonile ja tehtud tööle, mis on esitletud projektitöö keskkonnas Twinspace.
Loe lisa kvaliteedimärgi taotlemise kohta eTwinningu kodulehelt ja vaata üle oma käimasolev või kavandav projekt kontroll-lehe abil.
Näiteid projektide tugevuste ja parenduskohtade osas
Lilleküla Gümnaasiumi õpetaja ja haridustehnoloog Meeri Sild on pikaajalise kogemusega eTwinningu ekspert, kes viib läbi digivaldkonna, sh eTwinningu koolitusi ja seminare nii Eesti kui ka välismaa haridustöötajatele ja on mitmeid aastaid hinnanud ka eTwinningu riikliku kvaliteedimärgi taotlusi. Äsja hindas Meeri rahvusvahelises žüriis eTwinningu Euroopa auhindade projekte ning palusime tal värske hindamiskogemuse põhjal välja tuua oma tähelepanekud hinnatud projektide peamiste tugevuste ja parenduskohtade osas.
- Koostöö partnerite vahel
Näited projektide tugevatest külgedest
- Õpetajate ülesanded ja nende täitmine olid selgelt Twinspace’s dokumenteeritud
- Ülesanded olid jagatud osalevate õpetajate vahel võrdselt;
- Regulaarsed veebikohtumised võimaldasid õpetajatel arutleda ja koostööd teha;
- Õpilased suhtlesid omavahel veebikohtumiste käigus.
Näiteid projektide nõrkadest kohtadest
- Twinspace oli täidetud peamiselt ühe inimese poolt, teiste partnerite panus jäi märkamatuks;
- Projektis puudus koostöö partnerite vahel. Iga partner viis tegevusi läbi oma koolis/lasteaias ja laadis teistele vaatamiseks üles fotosid läbiviidud tegevustest.
- IKT kasutamine, Twinspace
Näited projektide tugevatest külgedest
- Twinspace oli loogiliselt üles ehitatud, lisatud oli ka töödokumente, mis tõestasid koostöö toimumist;
- Kasutati lihtsaid vahendeid, nt (Chatterpix rakendust), et luua väikeseid sõnumeid ja enesetutvustusi avatarina;
- Autoriõigustega seotud tingimustele oli vastatud ja viitamine oli tehtud korrektselt;
- Lapsevanematelt olid küsitud nõusolekulehed laste projektis osalemise, tööde ja fotode avaldamise kohta.
Näiteid projektide nõrkadest kohtadest
- Twinspaces on liiga palju lehekülgi, kusjuures mõnel leheküljel oli ainult paar rida informatsiooni;
- Twinspace’i struktuur oli üleliia liigendatud (st. liiga palju alamlehekülgi), tekitades segadust ja raskendades info leidmist;
- E-turvalisuse reeglid olid sõnastatud ainult õpetajatele, kuid mitte õpilastele;
- Laste näod olid fotodel näha ja äratuntavad.
- Pedagoogiline lähenemine:
Näited projektide tugevatest külgedest
- Projekti eesmärgid olid selged, mõõdetavad ja saavutatavad vastavalt laste vanusele;
- Eesmärkides oli välja toodud ka õpetajate pedagoogiline arendamine;
- Õpilased osalesid tegevustes aktiivselt, näiteks õpetasid üksteisele veebikohtumistel lihtsaid omakeelseid fraase ja juhendasid teisi õpilasi;
- Õpetajad jagasid omavahel erinevaid õpetamismeetodeid.
Näiteid projektide nõrkadest kohtadest
- Eesmärkide loetelu ja kirjeldus oli liiga mahukas, mis raskendas nende hindamist;
- Eesmärgid olid umbmääraselt kirjeldatud ning oli raske hinnata nende saavutamise tõenäosust.
- Õppekava lõimimine
Näited projektide tugevatest külgedest
- Partnerid olid leidnud eri riikide õppekavadest ühisosa ning Twinspaces on välja toodud, millist õppekava aspekti lõimitakse;
- Selgelt oli välja toodud, millistele võtmepädevustele ja kuidas projektis tähelepanu pöörati.
Näiteid projektide nõrkadest kohtadest
- Projektis ei lõimitud erinevaid õppeaineid ning võtmepädevuste arendamisega ei arvestatud;
- Twinspace’i oli üles laetud õppekavad erinevates keeltes ning ei tegeletud eri riikide õppekavadest ühisosa leidmisega;
- Tulemused, refleksioon, dokumentatsioon
Näited projektide tugevatest külgedest
- Õpilased mängisid projekti lõpus rühmas videokohtumisel veebimängu, mis mõõtis nende projektis omandatud oskusi;
- Projektis loodi rahvusvahelistes gruppides ja digitehnoloogiat kasutades põnev ühine tulemus;
- Projektide tulemuste jagamine oli struktureeritud ja ülevaatlik, näiteks kasutati veebitahvlit tulemuste koondamiseks ja visualiseerimiseks;
Näiteid projektide nõrkadest kohtadest
- Projektis puudus partnerite poolt ühiselt loodud tulemus.
- Projekti eesmärkide saavutamist ei hinnatud üldse või jäi läbiviidud küsitluste analüüs ja dokumentatsioon puudulikuks, kuna piirdus vaid diagrammidega;
- Puudus info, kuidas projekti tulemusi laiemalt levitati.
Projektide kvaliteedi kohta leiad täpsemat infot siin: