Liigu sisu juurde
Menu
Haridus- ja Noorteameti blogi
  • Esileht
  • Haridus
    • Haridus
    • Ettevõtlus- ja karjääriõpe
    • Stipendiumid
    • Õpetajaamet
  • Noored
    • Noorteseire
  • Rajaleidja
  • IT ja inseneeria
    • Diginurk
    • Digiõppematerjalid
Haridus- ja Noorteameti blogi
Noored arvutite taga
21. veebr. 202221. veebr. 2022

Eesti noored andsid panuse globaalsete kitsaskohtade leevendamiseks 

Äsja lõppes Jaapani valitsuskabineti ning programmi “The FY2021 International Youth Development Exchange Program” (INDEX) raames ellu kutsutud rahvusvaheline virtuaalne noortevahetus, kus osalesid noored Eestist, Saksamaalt ja Jaapanist. Tippkohtumise eesmärk oli suurendada kultuuridevahelist solidaarsust ning otsida ühiselt lahendusi, kuidas noorte arvates saaks tänapäevane tehnoloogia ühiskonna arengusse panustada ja lahendada probleeme. INDEX programm on pakkunud Eesti noortele sellelaadset osalusvõimalust juba alates 2006. aastast – kui varasemalt on noortevahetus leidnud aset Jaapanis ja füüsilisel kujul, siis juba teist aastat järjest on noored kohtunud virtuaalselt.

Arutelud toimusid neljas töögrupis, kus katusteemana oli fookuses IT. Näiteks uuriti, kuidas IT lahendused saaksid erinevaid generatsioone haridussüsteemis veelgi enam toetada ning millised võimalused on tehisintellekti kasutamiseks näiteks haiglasüsteemis või erinevates tööstusharudes.

Tartu Ülikooli II kursuse tudeng Eva Liisa Andrejev tõi olulise teemana välja, et lisaks uutele arendustele on oluline keskenduda juba olemasolevate e-lahenduste laialdasemale turundamisele ning nägi potentsiaali just noortelt noortele sihtgrupis turundamise ja kogemuse jagamise osas. “Kui riiklikud uuendused haridussüsteemis võivad olla aeganõudvad, siis näiteks noorte haridusinnovatsiooniteemalised start-up’id võivad oluliselt teemapõhist hoogu juurde anda. Noortevahetus näitas, et selleteemalist inspiratsiooni on Eesti noortel küllaldaselt jagada.” 

“Üllatav oli, et meile iseenesestmõistetavad haridusliku sisuga e-keskkonnad nagu nt Moodle ja e-kool tundusid mitte ainult Jaapani vaid ka Saksamaa noortele pisut ulmelise tulevikustsenaariumina. Endal, kuuludes põlvkonda, kes on e-kooliga üles kasvanud, oli tugevaks reality check’iks, et tänased e-lahendused Eesti haridussüsteemis võivad tõepoolest olla maailma kontekstis innovaatilised.” Eesti noorte esindajana Valentina Drianitchkina tõdes, et digitaliseerumise arenguga käib käsikäes ka oskus pöörata tähelepanu võimalikele ohtudele või negatiivsele kitsaskohtadele. Võtmetegurina nähakse nii noorte kui ka täiskasvanute teadlikkuse tõstmist ning haridussüsteemi kaasaegsust.

Olgugi, et viimastel aastatel on virtuaalset õppimist ja koostööd oluliselt rohkem kui varasemalt, hindasid noored virtuaalset rahvusvahelist kogemust kõrgelt. Tallinna Inglise Kolledži gümnasisti Nia Arandi sõnul andis noortevahetusel osalemine hea võimaluse suhelda teistsuguse tausta ja mõttesviisiga noortega. Nii olid ka mõttevahetused mitmekülgsemad ja loodetavasti laialdasemalt rakendatavad. Ka Värska Gümnaasiumis õppiv Tõnn Raudoja nentis, et sellelaadne mugavustsoonist väljatulek mõjus inspireerivalt ka edasisteks rahvusvahelisteks koostööprojektideks.

Noored näevad, et selliseid virtuaalseid noortevahetusi võiks rohkem toimuda. Virtuaalne keskkond pakub rahvusvahelise osalusvõimaluse oluliselt suuremale noortehulgale ning nii saavad veelgi erinevama tausta ja huvide profilliga noored anda panuse nii lokaalsete kui ka globaalsete kitsaskohtade leevendamisele. Selliseid noortele suunatud turvalisi, eesmärgistatud ja solidaarsust suurendavaid rahvusvahelisi osalusvõimalusi võiks toimuda rohkem. 

Kokkuvõtvalt omandati noortevahetusel lisaks sisulistele teemadele teadmiseid ka teiste riikide kultuurist, majandus- ja haridussüsteemist. Viimasena jäi kõlama mõte, et noorte hinnangul veelgi suurema vabaduse teemade üle arutlemiseks ja ajurünnakuteks annaksid ka vastavasisulised simulatsioonimängud, mis võimaldaksid probleeme lahendada teiselt positsioonilt, kui ise ollakse.

Lisa kommentaar Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Sildid

digioskused digipädevus digitaalne õppevara digiõppematerjalid digiõppevara dora pluss programm e-koolikott ettevõtlus- ja karjääriõpe eTwinning etwinningeesti haridus huviharidus Kristjan Jaagu stipendium käitumisprobleemid laagrid lapsed mitteformaalne õpe NEET-staatuses noored noored noore õpetlase stipendium noorsootöö noorsootöötaja noorte heaks noorte hääl noortekeskne lähenemine noortelaagrid noorte osalus noorteseire noortevaldkond ProgeTiiger ProgeTiigri programm rahvusvaheline Rajaleidja riskioludes noored stipendium stipendiumid Study in Estonia targalt internetis taskuhääling teeviit tõrjutus vaimne tervis õpetajad õppematerjalid õppimine välismaal

Arhiiv

  • oktoober 2025
  • september 2025
  • august 2025
  • juuli 2025
  • juuni 2025
  • mai 2025
  • aprill 2025
  • märts 2025
  • veebruar 2025
  • jaanuar 2025
  • detsember 2024
  • november 2024
  • oktoober 2024
  • september 2024
  • august 2024
  • juuli 2024
  • juuni 2024
  • mai 2024
  • aprill 2024
  • märts 2024
  • veebruar 2024
  • jaanuar 2024
  • detsember 2023
  • november 2023
  • oktoober 2023
  • september 2023
  • august 2023
  • juuli 2023
  • juuni 2023
  • mai 2023
  • aprill 2023
  • märts 2023
  • veebruar 2023
  • jaanuar 2023
  • detsember 2022
  • november 2022
  • oktoober 2022
  • september 2022
  • august 2022
  • juuli 2022
  • juuni 2022
  • mai 2022
  • aprill 2022
  • märts 2022
  • veebruar 2022
  • jaanuar 2022
  • detsember 2021
  • november 2021
  • oktoober 2021
  • september 2021
  • august 2021
  • juuli 2021
  • juuni 2021
  • mai 2021
  • aprill 2021
  • märts 2021

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet
harno@harno.ee

Harno sotsiaalmeedias

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube

Kontakt

Haridus- ja Noorteamet

harno@harno.ee

Haridus- ja Noorteamet (Harno) on Haridus- ja Teadusministeeriumi haldusala valitsusasutus, mis tegeleb Eesti riigi haridus- ja noortepoliitika rakendamisega. Meie eesmärk on pakkuda Eesti inimestele kvaliteetseid, kaasaegseid ja kõigile võrdselt kättesaadavaid võimalusi õppimiseks ja enesearenguks. Soovime, et iga inimene saaks luua endale personaalse õpitee kogu elukaareks.

©2025 Haridus- ja Noorteameti blogi | Powered by WordPress and Superb Themes!